S ravnopravnim omjerom tuge i veselja, no s dostojanstvenom dozom ponosa, objavljujemo svečano skidanje izložbe Davora Schunka. Na stranu papirnate maramice, bit će to idealna prilika za tradicionalno o'gradaško druženje uz ića i pića koje ćete,  kao i uvijek,  prinositi našem zajedničkom stolu.
A bit će to i izuzetna prilika da još jednom mudro promislite i ponesete koji autorski rad umjetnika i na taj način oplemenite svoj dom, svoje prijatelje i one koji su vam baš nekako dragi/e/o!

Dobrodošli 8.9. od 19 i 35 sati na STAMP MONTAGE 2!!!

Davor Schunk rođen je u Virovitici 1970. Studirao je dizajn u Zagrebu. 2003. osniva studio vizualnih komunikacija "Definicija". Putuje po Europi i Africi, te snima video i foto reportaže za televiziju i časopise. 2006. izdaje knjigu "Tragovi". Direktor, predsjednik, tajnik, ekonom i izlagač "Fra Ma Fu" strip festivala u Virovitici 2009. Radi i kao predavač maturantima i studentima. Odradio niz uspješnih radionica za djecu predškolske i školske dobi (strip radionice, dizajnerska početnica). Autor je više uspješnica vizualnih identiteta i maskota. Profesionalni je član HDD-a (Hrvatskog društvo dizajnera). U Kulturnom klubu O'grada vodi radionicu stripa, animacije i crtanja Čaro'gradu.  
SKIDANJE--DAVOR-SCHUNK-250p.jpg
Predgovor pov.umjetnosti Nirvane Silnović  
Grafika kao medij u svojoj biti podrazumijeva umnožavanje – umjetnikov crtež se pomoću matice prenosi na papir i taj postupak moguće je ponavljati onoliko puta koliko pojedina tehnika dozvoljava. Međutim, što se događa kada se umjetnik odluči poigrati svojim matricama i motivima, te postupak umnožavanja podvrgne tehničkom eksperimentu? Koji je krajnji rezultat takvog postupka? Radovi Davora Schunka kojima nam se predstavlja ovom izložbom koriste se, osim tradicionalnom tehnikom svilotiska, autorovim inovativnim metodama umnožavanja koji za rezultat imaju zanimljive vizualne kvalitete.            

Dio radova na ovoj izložbi nastao je pomoću tehnike svilotiska. Riječ je o crno-bijelim grafikama stripovske estetike. Svaka pojedina grafika uokvirena je crnim okvirom, međutim njegova uloga nije pasivna – česta je interakcija pojedinih motiva i okvira, a ponekad je teško razlučiti granice pojedinog motiva i okvira. Esencijalni dio ovih grafika jesu i natpisi većinom inkorporirani u same okvire. Oni su ujedno i nazivi pojedinih grafika, međutim njihova je uloga, osim što daju određenu stripovsku notu grafikama, duhovitog karaktera. Crno-bijeli minimalizam uz potpuni izostanak sjenčanja pridonosi njihovoj ekspresivnosti i naglašenoj dvodimenzionalnosti. Pri tome je zamjetna tehnička preciznost autora te zrelost njegova rukopisa. Istu razinu tehničke i likovne dosljednosti i kvalitete uočavamo na radovima nastalima kao rezultat autorova istraživanja odnosa matrice-motiva-kompozicije. Stamp montage, tehnika koju je autor sam osmislio i dao joj naziv, nastaje izdvajanjem određenih formi iz postojećih materijala koje se zatim umaču u boju, te prenose po principu repeticije/rotacije na željeni materijal (drvo, papir...), a čijom kombinacijom zatim nastaju određene kompozicije. Kukamriku, Svinja ili Nosorog radovi su nastali kao produkt takvog jednog eksperimenta. Gumart, također autorova izvorna invencija, tehnika je koja funkcionira po principu štambilja: u običnu gumicu za brisanje autor urezuje željene forme te ih poput štambilja, također po principu repeticije/rotacije, prenosi na željenu podlogu. Rezultat su kompozicije vibrantne vizualne kvalitete čijem ritmu dodatno pridonosi i kolorističko poigravanje crnom i crvenom. Karakteristični duhoviti podtekst ni u ovom slučaju ne izostaje. Željene ili slučajne kompozicije nastale ovakvim poigravanjem ne upućuju na banalnost motiva, upravo suprotno: motivi poput auta, ribe ili ovce otkrivaju autorovu kreativnost i shvaćanje grafike kao medija koji itekako daje prostora istraživanju, inovativnosti i originalnosti.

7. 9. 2012.