U četvrtak, 29. ožujka.
2012. u 20 sati otvara se izložba BROKENSHIPS DESIGN – IZLOŽBA NATJEČAJNIH
RADOVA.
Izložba je rezultat
natječaja originalnih suvenira za MUZEJ PREKINUTIH VEZA, a predstavit će
nagrađene radove, dobitnike Posebnih priznanja, kao i užu selekciju prototipova i maketa pristiglih na natječaj, dok će ostatak
radova, zbog prostornih ograničenja i ogromnog odaziva, biti prikazan putem
slide-showa. Izložba ostaje otvorena do 7. travnja 2012.
Natječaj
"Brokenships design" pokrenuo je Muzej prekinutih veza u suradnji s
Hrvatskim dizajnerskim društvom 2012. s namjerom da postane tradicija, a svrha
mu je inicirati proizvodnju serije originalnih, inovativnih, nekonvencionalnih,
duhovitih suvenira samog muzeja. Kako navode njegovi osnivači, "Muzej
prekinutih veza je umjetnički koncept koji okuplja ostavštinu prekinutih, a
nezaboravljenih ljubavi, polazeći od pretpostavke da predmeti posjeduju
združena polja sjećanja i emocija, svojim postavom želi kreirati prostor
zaštićenog sjećanja za očuvanje materijalne i nematerijalne emotivne baštine
prekinutih veza".
"Brokenships design" je, dakle, s jedne
strane rezultat potrebe koju sa sobom nosi djelovanje muzeja, u smislu da se
posjetitelju ponudi još jedna razina iskustva koje se može ponijeti sa sobom,
odnosno fizički predmet koji evocira sjećanje na to iskustvo. No, on s druge
strane predstavlja i neobično prikladan izazov za dizajnersku interpretaciju
istih ideja koje MPV kao projekt čine zanimljivim i prepoznatljivim. Koncept
takvog muzeja je intrigantan zato što ukazuje na to kako sasvim obični predmeti
mogu sa sobom nositi autentične, slojevite, inspirativne i uvijek drugačije
priče. Emocionalno i simboličko značenje kakvo imaju u privatnom kontekstu -
jer su vezani za određene osobe čiji su se putovi razišli, ljubavne veze koje
su se prekinule i male osobne narative koji su se u njih trajno utisnuli –
prenosi se u javni kontekst i uzdiže u neku vrstu kolektivne i stalno rastuće
"baštine". S takvim pojedinačnim pričama nemoguće je u potpunosti se
identificirati, ali identifikacija se ipak događa zato što svatko nosi sa sobom
barem jednu takvu priču, i posjeduje barem jedan odgovarajući predmet koji je
evocira.
U osnovi, suvenir pretpostavlja potpuno isti
proces, ali doveden na razinu industrijske proizvodnje. Dizajneri involvirani u
natječaj (njih 240) u ovom su se slučaju bavili ne samo
"projektiranjem" evokativnih mehanizama takvih predmeta, već su u
takvo projektiranje unijeli i osobna iskustva pokušavajući podići na
univerzalnu razinu koncepte sjećanja, ljubavi, boli, raskida i oporavka. Sa
strukovne strane, bilo je važno potaknuti još jednu platformu za proizvodnju i
distribuciju kvalitetnih proizvoda te pružiti šansu, posebno mladim autorima,
da se okušaju u tako kompleksnom zadatku, a i sam proces stvara nove mreže
suradnje, krećući od suorganizatora, preko autora, proizvođača, do publike.
Stvaranje takvih nevidljivih veza je i u suštini MPV koji, iako tematizira
prekide, zapravo kreira nove razine spajanja, oslanjajući se na ono što nam je
zajedničko.
Više o natječaju i nagrađenim radovima pročitajte
ovdje.
Izložba ostaje otvorena do 7. travnja 2012., radnim
danom od 10 do 20h, subotom od 10 do 15h.
28. 3. 2012.