Protekli vikend obilježio je Remote, prvi glazbeni
festival proširene stvarnosti, čijj je dvodnevne nastupe osam izvođača pratilo
više od 2500 ljudi.
Festival je bio podijeljen u dvije žanrovsko
različite večeri i moglo ga
se gledati samo u realnom vremenu, jer bendovi su uživo svirali u zagrebačkom
studiju Mozaik grupe. Program je prvog dana otvorio dvojac Mi Vida, a Vida Manestar i Stanislav Kovačić na violončelu zasjali su sa svojim uratkom “Sexy”
ili sjajnim singlom “Ispod mesa”.
Višestruko nagrađeni jazz rock kvartet Chui nastavio je program, a još jednom su
pokazali da svoj imaju stil kojim nas svakako vode u razne dimenzije, i njihovo
viđenje jazza isprepletenog s elektronikom, post-rockom, funkom savršena je
kombinacija za drugi dan Remotea. Naš
najpoznatiji electro pop band Nipplepeople je rasplesao svojim singlovima “Frka”, “Sutra”, “Tajna” dok je kraj prepušten elektroničkoj senzaciji ABOP koji svojim
live technom i praćen sjajnim vizualima zatvorili prvi dan festivala.
U nedjelju su na sceni prvi bili Elemental, jedan od najuspješnijih i najdugovječnijih
hip hop bendova ovog podneblja, koji su prošetali svojim hitovima poput „Goli i
bosi“, „Prokleta ljubav“ i „Male stvari“. Budući da od početka pandemije bend
nije nastupao na koncertima, ovo je bila i prilika čuti neke nove stvari poput
jednog od posljednjih singlova “Hej sanjalice“. Nakon njih je noir-pop bend Mixed Up Mary pokazao svoje umijeće,
a izveli su i novi singl “Mjesto”.
Zagrebački punkeri Mašinko pokazali su zašto su jedni od
najcjenjenijih na alternativnoj sceni i uživaju kultni status, a Remote je bio
prilika za čuti punk himne „Kad vjetar kaže stani“ i „Kad idemo van“. Večer je zatvorio ELEVEN, a riječ je o solo techno projektu
Ivana Levačića, bubnjara grupa ABOP, Chui i Kries, koji je dobio zadatak
rasplesati za kraj festivala. Bogat popratni program bio je
organiziran oba dana festivala, što samo govori o cjelovitom pristupu ovakvom
novom doživljaju glazbenog festivala, a posebno je zanimljivo bilo vidjeti 3D
verzije izložbi.
Uz izložbu fotografija Konrada Lovrenčića "Usput uz put”,
koja je prikazala niz usputnih isječaka prostora snimljenih mobitelom, mogla
se pogledati i izložba fotografija sjajnog mladog street fotografa Kristijana
Smoka “Wandering Into
The Unknown” koji je bilježio živote sugrađana.
Programu se priključila i ekipa Graffiti na Gradele i graffiti akcija u NYC
Subwayu, a umjetnici Chez, Sarme, Royal, Rakun i Casino napravili su grafite
koji su postavljeni u 3D model podzemne u New Yorku kao posvetu grafitima koju
su tamo i nastali. Budući da je festival bio organiziran kao live glazbeni događaj,
smjenu bendova je pratio nastup DJ Babilonske, kao i virtualni merch štand
PDV-a, jedne od najaktivnijih nezavisnih diskografskih kuća, koji su ujedno i
promicatelji kulture vinila.
Projekt kakav još nije viđen u našoj
regiji spojio je stvarno i virtualno u jedno, te na inovativnoj tehnološkoj
platformi pružio potpuno novo festivalsko iskustvo gledanja uživo. Uz live tracking sustav za kamere, kakvim su se
primjerice koristili Gorillaz, Billie Eilish, Katy Perry i produkcija MTV Video
Music Awards, najmoderniju tehnologiju u svijetu
live camera trackinga, poseban 3D prostor za svakog izvođača, te video i
svjetlosne elemente na sceni koje kontroliraju dizajneri, jasno je da je bilo
riječi o nečem posebnom. U prilog tome je svjedočila je činjenica da je
za festival vladao ogroman interes, a pratilo ga je više od 2500 ljudi iz više
od 18 država i na čak četiri kontinenta.
Nositelj
Remotea je Umjetnička Organizacija Elemental, koja od 2015. godine djeluje i
pod imenom 383records, a nastala je kao logični razvoj glazbene skupine
Elemental, čiji su članovi aktivni u brojnim drugim glazbenim sastavima i
projektima, a projekt je bio sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i
medija putem natječaja za programe digitalne pretvorbe i kreiranje novih
kulturnih i edukativnih sadržaja.
(Sanjin Đukić)
22. 2. 2021.