Nedavno je poznati hrvatski fotograf Pero Dragičević napravio niz fotografija našeg
međunarodno priznatog umjetnika Matka Trebotića u njegovom
splitskom atelijeru.
Doista, kako kaže sam slikar, što preostaje umjetniku u ovih proteklih
godinu dana, nego biti u atelijeru i slikati.
Umjetnik u svom atelijeru, okružen je brojnim novitetima,
kombiniranim tehnikama na platnu (različitih formata i srednjih i velikih) i
izvedbama na papiru, u središtu vlastitog svemira, u tišini vlastite oaze,
obgrljen sjećanjima na mnoštvo ideja i zamisli koje još uvijek lebde ispod
samoga stropa atelijera, poput jata ptica, u stalnom sučeljavanju s naslikanim i
realiziranih djelima i neprekidnom promišljanju.
Novi ciklus nosi snažna apstraktna obilježja, razigrani,
vibrantni odnosi obojanih ploha, uglavnom se raznoliko gibaju, tvoreći pomalo
nakošeni svijet oslobođenosti, sve do trenutka njihova nastanka na platnu, prestanka, kraja
suzdržanosti.
Trebotićev izraziti, energični a opet istodobno i tako blagi
i osjećajni kolor i ovdje je vrlo uočljiv, to je
kolor koji nosi optimizam.
Slikar gledajući i dodirujući novi ciklus slika, razmišlja o
idućim potezima, o motivima koji su temelj njegova slikarstva, razmišlja o radosti stvaranja.
Naravno, slikar promatra i duboko doživljava okolinu, svijet
iz središta svoga atelijera, kreirajući zapise o vremenu koja prolazi, a koje
nastoji uvijek obrisati tragove
postojanja, zato je važna umjetnost jer umjetnost je najsloženije sjećanje
čovjeka.
Nekoliko sjajnih fotografije Pere Dragičevića izvrsno nam
dočarava kreatorski, atelijerski prostor
Matka Trebotića, umjetnika i njegov novi opus.
(Miroslav
Pelikan)
22. 2. 2021.