Urban Cult
Izložbe
marketing

Izložba Petra Hranuelija Kamene skulpture

Izložba Petra Hranuellija Kamene skulpture održati će se u Galeriji 73, Požeška 83a u Beogradu od 14. 1. 2021. – 26. 1. 2021. u 19 sati.
Većina radova koji će biti prikazani u Galeriji 73 nastali su u selu Tamnjanica, na jugoistoku Srbije. Poznat po tome što je odabirom kamena uspostavio vezu s klimom, Hranuelli je prvi put radio u kamenu iz Sićevačke klisure. Osim sićevačkog kamena, velik broj djela realiziran je i u poznatom prilepskom mramoru, u kojem se Petar već godinama majstorski vješto izražava, kako u malim tako i u monumentalnim formatima. 
 
Poslovična čistoća i jasnoća u izrazu ogleda se u predloženoj zbirci djela. Venera, tema na kojoj Hranuelli radi godinama, pojavljuje se u novijim oblicima u novijim djelima, poput modernih anđela s krilima, dok hodaju ili prkose vjetru. Okrugle i savršeno nesavršene prostitutke, manekenke i bucmaste. Venera se pojavljuje u Šumadiji i Cvituši, jašući bika ili stojeći na vjetru, ljubeći se ili jednostavno čekajući. Ponekad su duhovite i zabavne, ponekad u žurbi ili se jednostavno opuste. 

Moderne Venere koju je isklesao Hranuelli imaju iskonsko u sebi, što ih čini privlačnima na način na koji nas Venera mami iz prapovijesti. Čini se da Hranuelli negira tvrdoću kamena; duboko promišljenim uništenjem stvaraju se nova tijela od mrtvih, amorfnih, teških materijala, koji, paradoksalno, gotovo lebde nad površinom živeći još jedan život koji im je umjetnik dao. Taj dojam fizičke lakoće postaje metafora duhovne lakoće, opuštenog pristupa životu; sve što autor nudi je u svom optimalnom stanju, na vrhuncu svoje životne snage i spokoja, bilo da je to bik u pokretu, prostitutka ili majka koja se igra s djetetom. 

Precizan raspon tekstura i osvjetljenja na površinama ovih skulptura stvara umjetničko područje u kojem su fizički zakoni optike prepušteni simboličkom sukobu između istinskog, očaravajućeg rukopisa i stalnog zagonetnog uranjanja u sebe. Refleksije i sjene sudjeluju u umjetničkom 'odijevanju' renesansnih obrisa tijela Venere i anđela, istodobno nagovještavajući njihovu fizičku ranjivost. Ova djela osvajaju raznolikom teksturom i položajima tijela, evocirajući pokrete prema aspektima izazovnog i često tužnog civilizacijskog prijelaza. 

Sigurnost i jasnoća umjetničkog izraza Petrovih skulptura proizlaze iz kombinacije renesansne baštine i njegovih suvremenih težnji. Ova djela slave veličanstvenost prirode i samog postojanja. Hranuelli pomiruje prapovijesnu i renesansnu estetiku s modernim predodžbama o ženskoj ljepoti. Njegove skulpture personifikacija su rođenja kao beskonačnog ciklusa, ali i odnosa između spolova, roditelja i potomaka, te u konačnici prema sebi. Predložena djela predstavljaju život u svim oblicima, ogoljeni u trenutnoj stvarnosti. Pa ipak, konačno iskustvo ovisi i o nagomilanom iskustvu u promatraču i onom zarobljenom u njegovoj podsvijesti. 

Tu leže i skrivaju se mogući ključevi i interpretacije. Svi oni koji teže drugačijem doživljaju svijeta oko sebe, koji ga promatraju iz drugog, suptilnijeg kuta, nalaze se u djelima Petera Hranuellija. A što je danas posebno teško, oni u sebi pronalaze posijano mitološko sjeme koje dobivamo rođenjem, a često ga nikada ne pronađemo. Djela Petra Hranuellija dočaravaju arhetipsko u nama i čine to mitološko sjeme klijavim.

(Urban Cult)
4. 1. 2021.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble