Urban Cult
Izložbe
marketing

Poziv na obilazak izložbi

Pozivamo vas u petak, 30. listopada 2020. u 11 sati na obilazak 2 nove izložbe u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb. 
Izložba „Hvatači snova“ - presjek suvremene umjetničke marginalne - autsajderske i art brut scene iz Hrvatske i Srbije je na 1. katu Prostora za povremene izložbe MSU i bit će otvorena do 1. 12. 2020. 

Izložba „Selo u reportažnoj fotografiji Toše Dabca (od 1930-tih do 1950-tih)“ dio je programa 12. Dani fotografije Arhiva Tošo Dabac i u MSU Galeriji bit će otvorena do 26. 11. 2020. 

Program: 
11.00 sati - obilazak izložbe Hvatači snova (voditeljica Daniela Bilopavlović Bedenik, autorica izložbe) 
12.00 sati - obilazak izložbe Selo u reportažnoj fotografiji Toše Dabca (voditeljice: Barbara Blasin i Kosjenka Laszlo Klemar, autorice izložbe) i predstavljanje programa 12. Dana fotografije Arhiva Tošo  Dabac (Jana Gamilec i Mia Maros, autorice koncepcije)     

Izložba „Hvatači snova“ obuhvaća presjek suvremene umjetničke marginalne - autsajderske i art brut scene iz Hrvatske i Srbije i prvi je takav projekt i početak razvoja suradnje likovne marginalne scene zemalja regije Balkana i istočne Europe. Nastala je u suradnji s udruženjem Art brut Serbia (ABS) koje se od svog osnutka 2014. godine bavi otkrivanjem novih, „nevidljivih“ stvaraoca i talenata, te njihovim uključivanjem u društveni i kulturno-umjetnički život. 

Na izložbi je predstavljeno dvadeset umjetnika iz Hrvatske i Srbije od kojih su neki već poznati publici, a neki izlažu prvi put. Zajedničko im je da stvaraju izvan ustaljenih umjetničkih okvira, krše uvriježene norme – kako u formi tako i u sadržaju, često nemaju formalno likovno obrazovanje, ali zato imaju snažan poriv za izražavanjem. Njihova zapanjujuća, čudnovata i maštovita djela odvode nas u neke druge svjetove, ponekad mračne i fantazmagorične. Radovi nastaju u različitim medijima, od crteža i kolaža do videa.   

Autsajderi koje upoznajemo na izložbi „Hvatači snova“ relativno rijetko imaju priliku izlagati, osobito na poziv, pa se stoga većinom snalaze sami i djeluju na underground sceni. Istodobno postoji interes publike za njihovom umjetnošću, te je stoga ova izložba važna kako za same umjetnike, tako i za raznovrsnost na umjetničkoj sceni općenito. 

Svi srpski umjetnici na izložbi članovi su udruženja Art brut Serbia koje je prije šest godina pokrenuo Goran Stojčetović, i sam pripadnik marginalne scene. Iz udruženja ABS izlažu: Jasna Damnjanović, Bojan Đorđević Omča, Marjan Đarmati, Katie Woznicki, Dragan Stanimirović, Danilo Spasović Denke, Joškin Šiljan, Radovan Popović i Goran Stojčetović. Hrvatskih autsajdera na izložbi je jedanaest: Krešimir Hlup, Božidar Štef Golub, Gojislav Kalapač Goja, Margareta Vidmar i Exos Lucius Ido, Simon Petkovich, Dubravko Sertić, Nenad Burcar, Darko Brajković, Petar Brajković, Elvis Berton i Ivan Švalj.   

Kustosica izložbe: Daniela Bilopavlović Bedenik   

Autori koncepcije: Goran Stojčetović (ABS), Daniela Bilopavlović Bedenik   
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
Fotografija je „pomoćnik, mlađi brat riječi”, tako je Roy Stryker opisao važnost reportažnih fotografija sela nastalih 1930-ih u SAD-u, danas poznatih pod nazivom New Deal Photography (1935. – 1943.), većinom snimljenih zbog narudžbi i državnih subvencija u nastojanju da se kod građana osvijeste problemi osiromašenog sela nakon velike ekonomske krize (1929. – 1933.). U tom kontekstu reportažne fotografije našeg sela Toše Dabca, možemo promatrati kao „mlađeg brata” najznačajnije pisane riječi o hrvatskom selu: zbornika Kako živi narod (1936.) Rudolfa Bićanića.   

Predstavljene su reportažne fotografije ruralnih krajeva i seoskog stanovništva snimljene u međuratnom i poratnom periodu (od 1930-ih do 1950-ih) s fokusom na socijalne prilike i tadašnje uvjete života. Izabrane su fotografije koje su do sada rijetko (ili uopće nisu) prikazivane, a na kojima je Dabac zabilježio seljake kako rade i obavljaju svakodnevne poslove, u dnevnim migracijama na relaciji selo-grad, u gradu (na tržnici), ali i na svečanostima ili svetkovinama te u rijetkim trenucima odmora. 

Premda znatno manje poznate od fotografija iz ciklusa Ljudi s ulice, koje su mu donijele status najpoznatijeg hrvatskog reportažnog fotografa, Dabčeve fotografije obuhvaćene ovom izložbom nimalo ne zaostaju po svojoj umjetničkoj i dokumentarnoj kvaliteti. Na izložbi su fotografije stavljene u širi društveno-politički kontekst, povezane su sa suvremenim društvenim i umjetničkim projektima te trendovima na lokalnoj i globalnoj razini.   

Autorice koncepcije izložbe: Kosjenka Laszlo Klemar i Barbara Blasin   
Likovni postav: Barbara Blasin   

Autorice izložbi bit će dostupne i za sve dodatne informacije.     

Zbog epidemioloških mjera potrebno je registrirati se na ulazu u MSU.   

Molimo vas za praćenje ovih izložbi u vašim izdanjima.   

Više informacija: pr@msu.hr                     

(Urban Cult)
29. 10. 2020.                               
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble