Prijavite
se za sudjelovanje na jedanaestoj bijenalnoj Izložbi hrvatskog dizajna
19/20 u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, koja se ove godine
prvi put odvija na novoj online platformi od listopada 2020. Predstavite
svoje radove u novoj reprezentativnoj tiskanoj publikaciji Pregled
hrvatskog dizajna na 300 stranica, koja već 21 godinu dokumentira
najbolje dizajnerske projekte u Hrvatskoj. Natječite se za Nagrade
Hrvatskog dizajnerskog društva, najprestižnije domaće strukovne nagrade u
području dizajna koje se dodjeljuju u 8 profesionalnih i 8 studentskih
kategorija! Najbolji radovi bit će predstavljeni i na Izložbi nagrađenih
radova u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu u studenom 2020. Rok za
prijavu je 17. srpnja 2020.
Za sudjelovanje se možete prijaviti putem online prijavnice na novom webu
www.izlozba.dizajn.hr.
Ovogodišnje kategorije su:
Dizajn vizualnih komunikacija,
Industrijski / produkt dizajn,
Dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija,
Dizajn ambalaže,
Modni i odjevni dizajn,
Cjeloviti projekt / proizvod,
Prostorne i grafičke intervencije i sistemi,
Cjeloviti projekt / proizvod te
Koncept / inicijativa / kritički dizajn.
O odabiru radova i nagradama odlučuje Selekcijska komisija i Međunarodni ocjenjivački sud u sastavu
Sanja Bachrach Krištofić,
Karlo Kazinoti,
Željko Serdarević,
Svjetlana Despot,
Marko Pavlović,
Lea Vene,
Vedran Židanik,
Bojan Hadžihalilović (BiH) i
John L. Walters (UK).
Cilj izložbe je autentično dokumentirati “trenutak” dizajnerske
profesije unutar dvogodišnjeg perioda, prostrti pred publiku panoramsku
sliku visokopostavljenih profesionalnih standarda te relevantnih
tendencija koju u datom trenutku želimo zabilježiti kao svojevrsni
oslonac i podsjetnik za budućnost.
17. srpanj
• Rok za prijavu radova
1. rujan
• Objava rezultata
20. listopad
• Lansiranje online izložbe
studeni
2020
• Muzej za umjetnost i obrt
• otvorenje Izložbe nagrađenih radova
•
promocija tiskanog kataloga / Pregleda hrvatskog dizajna 19/20
•
dodjela Nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva
Izložba hrvatskog dizajna središnja
je i najvažnija strukovna dizajnerska manifestacija u Hrvatskoj koja
okuplja najkvalitetnije dizajnerske radove nastale tijekom dvogodišnjeg
razdoblja u svim područjima dizajnerskog djelovanja, uključujući dizajn
vizualnih komunikacija i grafički dizajn, industrijski dizajn, dizajn
ambalaže, dizajn prostornih intervencija i sustava, dizajn interakcija i
elektroničkih medija, kritički, odnosno konceptualni dizajn, modni i
odjevni dizajn itd. Osim što od 1999. godine predstavlja najbolje od
profesionalne produkcije hrvatskih dizajnera, dizajnerskih studija i
agencija, izložba uključuje i studentsku sekciju koja daje uvid u sva
aktualna postignuća u visokoškolskoj dizajnerskoj edukaciji. O
reputaciji i važnosti ovih izložbi govori i činjenica da se od 2010.
održavaju u Muzeju za umjetnost i obrt, jednoj od najposjećenijih i
najuglednijih muzejskih institucija u regiji.
S
obzirom na posebne okolnosti uvjetovane epidemijom koronavirusa, kao i
velika oštećenja koja je u potresu ove godine pretrpio Muzej za
umjetnost i obrt, glavnina izložbe održat će se na novoj online
platformi
Izložbe hrvatskog dizajna, dok će se u
Muzeju za umjetnost i obrt u studenom 2020. održati
Izložba nagrađenih radova 19/20, uz promociju tiskanog kataloga, odnosno publikacije
Pregled hrvatskog dizajna 19/20 te svečanu dodjelu
Nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva.
Radovi
prijavljeni na ovu izložbu prolaze strogu kritičku selekciju koju
provodi Selekcijska komisija i Međunarodni ocjenjivački sud sastavljen
od nekih od najvećih autoriteta u različitim područjima profesionalnog
dizajnerskog djelovanja, uključujući ne samo dizajnere nego i kustose,
kritičare i teoretičare dizajna. O odabiru radova i nagradama odlučuje
Selekcijska komisija i Međunarodni ocjenjivački sud u sastavu
Sanja
Bachrach Krištofić, Karlo Kazinoti, Željko Serdarević, Svjetlana
Despot, Marko Pavlović, Lea Vene, Vedran Židanik, Bojan Hadžihalilović
(BiH) i John L. Walters (UK).
Ovogodišnje kategorije su:
Dizajn
vizualnih komunikacija, Industrijski / produkt dizajn, Dizajn u
digitalnim medijima i dizajn interakcija, Dizajn ambalaže, Modni i
odjevni dizajn, Cjeloviti projekt / proizvod, Prostorne i grafičke
intervencije i sistemi, Cjeloviti projekt / proizvod te Koncept /
inicijativa / kritički dizajn. Nagrade i Posebna priznanja HDD-a dodjeljuju se u svim kategorijama.
Posebna
Nagrada HDD-a za životno djelo ove će godine biti dodijeljena industrijskoj dizajnerici
Blaženki Kučinac. Najboljem radu u selekciji za Izložbu hrvatskog dizajna 19/20 dodijelit će se i
Velika nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva.
Tiskana publikacija
Pregled hrvatskog dizajna 19/20 temeljna
je dvogodišnja publikacija koja donosi pregled najkvalitetnije hrvatske
dizajnerske produkcije u protekle dvije godine. Opsežna publikacija na
cca 300 stranica predstavlja radove selektirane za izlaganje u sklopu
bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna 19/20. Publikacija predstavlja više
od samog kataloga manifestacije. U prvom segmentu uključuje eseje i
intervjue domaćih i međunarodnih stručnjaka u području prakse, kritike i
teorije dizajna, kako o tekućim, tako i o metodološkim, društvenim i
kulturnim aspektima same dizajnerske prakse. Publikacije
Pregled hrvatskog dizajna u
tom su smislu nastojanje da se sadašnji trenutak hrvatskog dizajna
kontekstualizira, kritički propita i arhivira. Drugi i najveći segment
publikacije sadrži detaljan prikaz svih selektiranih radova u sedam
kategorija: vizualne komunikacije, produkt/industrijski dizajn, modni
dizajn, el. mediji itd. Osim grafičkih i fotografskih reprodukcija, svi
radovi predstavljeni su i kratkim tekstovima koji objašnjavaju
polazišta, ideje i proces realizacije projekata. Treći segment
publikacije prezentira aktivnosti Hrvatskog dizajnerskog društva u
razdoblju između dvije bijenalne izložbe. Publikacija je dvojezična
(hrvatsko-engleski). Svi sudionici online izložbe Pregled hrvatskog
dizajna dobivaju bez naknade. Moguće je dobiti samo jedan katalog po
odabranom radu. Svi sudionici izložbe kao i članovi HDD-a mogu kupiti
dodatne primjerke kataloga po sniženoj cijeni.
PRAVILNIK
Pravilnikom se propisuju uvjeti sudjelovanja te način rada radnih tijela online Izložbe hrvatskog dizajna 19/20.
Pravo
sudjelovanja na izložbi imaju svi autori s boravištem u RH, autori čije
djelovanje na bilo koji način pripada hrvatskom kulturnom krugu, kao i
inozemni autori s projektima nastalima za naručitelja registriranog u
RH.
Osim
profesionalnih, na izložbu se mogu prijaviti i studentski radovi.
Studentskim radovima smatraju se radovi nastali u sklopu obrazovnog
programa neke od ustanova za školovanje dizajnera, pod vodstvom mentora.
Studenti radove prijavljuju u dogovoru s mentorom. Nementorirani radovi
nastali izvan obrazovnog programa ne smatraju se studentskim radovima.
Takvi radovi mogu se prijaviti unutar profesionalnih kategorija uz
uvjete koji vrijede za prijavu tih radova.
Prihvaćaju se radovi nastali u periodu
od 18.6.2018. do 18.6.2020.
Prijave za sudjelovanje na online izložbi zaprimaju se u periodu od trenutka objave poziva
do 17.7.2020. do ponoći. U
svrhu prijave potrebno je ispuniti elektronsku prijavnicu, priložiti
digitalnu dokumentaciju kako je opisano u Pravilniku te potvrdu o uplati
kotizacije.
Popis radova selektiranih za online izložbu objavit će se na
www.dizajn.hr i
izlozba.dizajn.hr 1.9.2020.
Otvorenje online izložbe i objava nagrađenih autora bit će 20.10.2020.
Radna tijela online Izložbe hrvatskog dizajna 19/20 su Selekcijska komisija i Ocjenjivački sud.
Kategorije prijave Radovi se mogu prijaviti u sljedećim kategorijama:
1. dizajn vizualnih komunikacija
2. dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija
3. dizajn ambalaže
4. industrijski / produkt dizajn
5. prostorne i grafičke intervencije i sistemi
6. modni i odjevni dizajn
7. cjeloviti projekt / proizvod
8. projekt / inicijativa / kritički dizajn
Svi
radovi koji se prijavljuju na online izložbu trebaju biti realizirani, s
iznimkom radova koji se prijavljuju unutar kategorije
“projekt/inicijativa/kritički dizajn”.
Radovi
na online izložbi ne moraju nužno biti predstavljeni u kategoriji za
koju su prijavljeni. U slučaju prijave premalog broja radova u nekoj od
kategorija, Selekcijska komisija zadržava pravo prijavljene radove
prikazati unutar druge srodne kategorije.
Selekcijska komisija Odabir pristiglih radova obavlja Selekcijska komisija koju čine:
Sanja Bachrach Krištofić (grafička dizajnerica),
Karlo Kazinoti (grafički dizajner),
Željko Serdarević (grafički dizajner),
Svjetlana Despot (produkt dizajner),
Marko Pavlović (produkt dizajner),
Lea Vene (kustosica i povjesničarka umjetnosti),
Vedran Židanik (dizajner interaktivnih medija).
Selekcijska
komisija formirana je s obzirom na kategorije prijave tako da svaku
kategoriju svojim kompetencijama i profesionalnim autoritetom pokrivaju
najmanje dva ili tri člana komisije. U slučaju spriječenosti ili
odustajanja nekog od članova Selekcijske komisije odredit će se
zamjenski član, odnosno članovi.
Članove
Selekcijske komisije predlaže Upravni odbor. Svi članovi Selekcijske
komisije dužni su se upoznati s Pozivom za sudjelovanje te odredbama
ovog Pravilnika prije početka rada Selekcijske komisije te se obvezuju
raditi u skladu s njihovim odredbama.
Članovi
Selekcijske komisije individualno će ocjenjivati radove putem
novouspostavljene online aplikacije, koja se nalazi u okviru nove web
stranice na kojoj će se predstaviti i sama online Izložba hrvatskog
dizajna 19/20. Slijedom online ocjenjivanja Selekcijska komisija
održavat će i online sastanke putem kojih će definirati selekciju radova
koji će se predstaviti na online Izložbi hrvatskog dizajna te koji će
biti uvršteni i u tiskani katalog, odnosno publikaciju Pregled hrvatskog
dizajna 19/20.
Selekcijska
komisija će nominirati i tri projekta za Veliku nagradu HDD-a, između
radova prijavljenih na ovaj Poziv. Nominirani projekti javno će se
objaviti na www.izlozba.dizajn.hr do roka predviđenog ovim Pravilnikom.
U
slučaju odgađanja roka prijava za sudjelovanje na izložbi, rok objave
može se odgoditi najviše za onoliko dana obuhvaćenih tom odgodom.
Selekcijska
komisija ima pravo, putem posebnog poziva autorima, dodatno uvrstiti
radove za koje smatra da su vrijedna ostvarenja na području dizajna u
razdoblju koje prezentira izložba. Ti radovi trebaju za prijavu biti
pripremljeni prema istim uvjetima koji vrijede za radove prijavljene
redovnim putem.
Članovi
Selekcijske komisije kao i članovi njihove bliže obitelji (supružnici,
roditelji, djeca) ili njihovi bliski poslovni suradnici mogu prijaviti
radove na redovnu selekciju, ali njihovi radovi nisu u konkurenciji za
dodjelu nagrada.
Selekcijska
komisija odabirat će radove koji pokazuju izvrsnost u svim fazama
osmišljavanja i izvedbe te predstavljaju pokazne primjere dobre prakse u
dizajnu.
Ocjenjivački sud
Ocjenjivački sud dodijelit će nagrade HDD-a, a bit će sastavljen od članova Selekcijske komisije:
Sanja Bachrach Krištofić (grafička dizajnerica),
Karlo Kazinoti (grafički dizajner),
Željko Serdarević (grafički dizajner),
Svjetlana Despot (produkt dizajner),
Marko Pavlović (produkt dizajner),
Lea Vene (kustosica i povjesničarka umjetnosti),
Vedran Židanik (dizajner interaktivnih medija) te dva inozemna člana:
Bojan Hadžihalilović (BiH) i
John L. Walters (urednik i kritičar, Eye Magazine, UK).
Članovi
Selekcijske komisije i Ocjenjivačkog suda bit će predstavljeni u
publikaciji Pregled hrvatskog dizajna 19/20. O načinu njihova
predstavljanja odlučit će urednik kataloga.
Nagrade Svi
selektirani radovi ulaze u konkurenciju za nagrade. Ocjenjivački sud
dodijelit će jednu Veliku nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva te
Nagrade i Priznanja Hrvatskog dizajnerskog društva po kategorijama, a
njihov broj ovisit će o kvaliteti pristiglih radova.
Velika nagrada HDD-a dodjeljuje
se projektu koji je, prema ocjeni Ocjenjivačkog suda, svojom
kvalitetom, inovativnošću, kompleksnošću ili jasnom i snažnom porukom
široke društvene prepoznatljivosti značajno odskočio u odnosu na ostatak
dizajnerske produkcije. Selekcijska komisija će na zasjedanju za ovu
nagradu nominirati tri projekta odabrana među selektiranim radovima koji
su u protekle dvije godine metodama dizajna ostvarili zamjetan učinak i
pozitivne pomake u socijalnom, kulturnom i ekonomskom kontekstu, a
Ocjenjivački sud će na žiriranju odlučiti o prvonagrađenom projektu.
Nagrade u pojedinim kategorijama dodjeljuju
se radovima koji pokazuju izvrsnost u svim fazama osmišljavanja i
izvedbe i predstavljaju pokazne primjere dobre prakse u dizajnu.
Kako
bi se na što kvalitetniji i fleksibilniji način odgovorilo na problem
velikog raspona tipologija radova unutar široko definiranih kategorija,
Ocjenjivački sud može dodijeliti i
Priznanja Hrvatskog dizajnerskog društva.
Studentskim radovima također će se dodijeliti Nagrade i Priznanja po kategorijama.
Ako
radovi unutar pojedine kategorije ne udovoljavaju kriterijima
Ocjenjivačkog suda, isti može odlučiti da se unutar te kategorije ne
dodijele nagrade.
Na osnovi odluke Upravnog odbora Hrvatskog dizajnerskog društva,
Nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva za životno djelo dodijelit će se
Blaženki Kučinac za izniman doprinos hrvatskom dizajnu.
Opći uvjeti za prijavu radova Na
online izložbu se prijavljuju radovi iz područja dizajna vizualnih
komunikacija, dizajna u digitalnim medijima / dizajna interakcija,
dizajna ambalaže, industrijskog / produkt dizajna, prostornih i
grafičkih intervencija i sistema, modnog i odjevnog dizajna, cjelovitog
projekta / proizvoda te radovi unutar kategorije koncept / inicijativa /
kritički dizajn, koji su nastali u razdoblju
od 18.6.2018. do 18.6.2020.
Svi
radovi koji se prijavljuju na online izložbu trebaju biti realizirani, s
iznimkom radova koji se prijavljuju unutar kategorije “projekt /
inicijativa / kritički dizajn”.
Broj prijavljenih radova nije ograničen.
Prijave
radova traju od 19.6. do 17.7.2020. putem online prijavnice za prijavu
profesionalnih i studentskih radova. Uz prijavnicu, za svaki rad
potrebno je priložiti i digitalne mape, kako je opisano uz svaku
pojedinu kategoriju, te skeniranu potvrdu o plaćenoj kotizaciji.
Prihvatit će se isključivo radovi prijavljeni prema navedenom postupku.
Prijavnice se mogu ispuniti zaključno do ponoći 17.7.2020.
Slanjem prijavnice svi autori potvrđuju da su suglasni s odredbama ovog Pravilnika.
Radovi
za koje do posljednjeg dana predviđenog za predaju radova za potrebe
selektiranja (17.7.2020.) nije plaćena kotizacija propisana ovim
Pravilnikom neće biti prihvaćeni.
Popis radova koje je odabrala Selekcijska komisija bit će objavljen na
izlozba.dizajn.hr 1.9.2020.
Kotizacija
Profesionalni radovi Pravne
osobe i autori (fizičke osobe) koji nisu članovi HDD-a plaćaju
pristupnu kotizaciju u iznosu od 300 kn po prijavljenom radu.
Autori
(fizičke osobe) koji su članovi Hrvatskog dizajnerskog društva i imaju
podmirenu članarinu zaključno s 2020. plaćaju pristupnu kotizaciju* u
iznosu od 150 kn po prijavljenom radu.
Grupa
autora (fizičke i pravne osobe) od kojih je barem jedan autor član
HDD-a koji ima podmirenu članarinu zaključno s 2020. godinom također
plaćaju pristupnu kotizaciju* u iznosu od 150 kn po prijavljenom radu.
Studentski radovi Studenti
koji nisu članovi HDD-a plaćaju pristupnu kotizaciju za radove nastale
pod vodstvom mentora u iznosu od 50 kn po prijavljenom radu.
Studenti
koji su članovi HDD-a ili grupa studenata od kojih je barem jedan član
HDD-a koji ima podmirenu članarinu zaključno s 2020. godinom oslobođeni
su plaćanja pristupne kotizacije* za radove nastale pod vodstvom
mentora.
*
Pravo
na umanjenu kotizaciju, odnosno na neplaćanje kotizacije, priznaje se
samo članovima HDD-a s urednom podmirenom članarinom zaključno s 2020.
godinom.
Kotizaciju je potrebno uplatiti na žiro račun HDD-a (
IBAN HR06 2484008 1100855084)
te pod svrhu plaćanja obavezno upisati “Kotizacija za 19/20”. Ako ste
član HDD-a, u pozivu na broj potrebno je navesti trajni članski broj (u
slučaju potrebe kontaktirati tajnistvo@dizajn.hr). Samo radovi s
plaćenom kotizacijom mogu sudjelovati u postupku selekcije.
Prijava radova
1 – dizajn vizualnih komunikacija Dizajn
vizualnih komunikacija podrazumijeva izdavačke projekte (knjige,
novine, časopisi), tiskana sredstva promocije i/ili komunikacije
(plakati, godišnjaci, brošure, kalendari), brending i vizualne
identitete (znak i/ili logotip, primarna komunikacijska sredstva,
složeni sustavi vizualnog identiteta), oglašivačke projekte (kampanje;
billboardi, plakati, oglasi), oblikovanje vrijednosnih papira i
tiskanica (poštanske marke, obveznice, kreditne kartice), informacijski
dizajn (grafikoni, dijagrami, sheme). U ovoj kategoriji se prijavljuju i
specifični segmenti vizualnih komunikacija: tipografija i ilustracija.
2 – dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija Dizajn
u digitalnim medijima podrazumijeva dizajn mikrostranica, kompleksnih
web-sjedišta, portala, sučelja online-aplikacija, mobilnih web-sjedišta i
aplikacija, animacija za web-stranice, televizijski program, video i
film te dizajn računalnih igara. Radi se o projektima i radovima kod
kojih je primarni fokus dizajnerskog procesa na vizualnom komuniciranju u
2D medijima (zaslon).
Dizajn
interakcija podrazumijeva dizajn digitalnih proizvoda i usluga
(primjerice mobilne aplikacije, online-usluge, digitalni gadgeti /
artefakti i sl.). Primarno se misli na projekte i radove koji se odmiču
od zaslona, a težište dizajnerskog procesa je u dizajniranju
interakcija, gdje je tehnologija samo posrednik, uz poseban fokus na
dizajniranju korisničkog iskustva / doživljaja.
3 – dizajn ambalaže Ova
kategorija obuhvaća sve realizirane radove u području dizajna ambalaže,
odnosno u funkciji fizičke zaštite proizvoda, olakšavanja njegova
transporta, skladištenja i upotrebe, njegove prepoznatljivosti u
tržišnoj ponudi, jasnoće i preglednosti informacija relevantnih za
korisnika itd. Unutar ove kategorije vrednuje se i estetika, sigurnost,
ekonomičnost pakiranja, jednostavnost njegova korištenja, kao i ekološki
pristup dizajnu. U prijavi je potrebno jasno istaknuti i obuhvat
dizajnerskog rada – primjerice, je li riječ o dizajnu etikete koja se
primjenjuje na postojeće pakiranje ili o cjelovitom oblikovanju
ambalaže.
4 – industrijski / produkt dizajn Moguće
je prijaviti samo realizirane radove. Podrazumijevaju se projekti
maloserijske i velikoserijske proizvodnje implementirani u svakodnevni
život, primjerice namještaj, mehanički, električni i elektronički
uređaji i oprema, alati, sustavi komunikacije, transport, manji uporabni
predmeti, oprema za sport, igru, zabavu, ambalaža proizvoda (za slučaj
da se dizajn odnosi na 3D oblikovanje) i dr., za privatne i javne
prostore. Prijaviti se mogu i projekti nastali u limitiranim edicijama i
samoinicirani projekti prezentirani funkcionalnim prototipom.
5 – prostorne i grafičke intervencije i sistemi Ova
kategorija uključuje postave izložbi, sustave signalizacije,
scenografiju i uređenje interijera te druge intervencije u prostoru koje
u sebi sadrže sinergiju elemenata vizualnih komunikacija, produkt
dizajna i prostornog uređenja.
6 – modni dizajn Pravo
prijave imaju radovi (pojedinačni komadi ili kolekcije) realizirani za
potrebe naručitelja. Mogu se prijaviti i dizajnerska rješenja nastala u
vlastitoj proizvodnji kao samoinicirani radovi (pojedinačni komadi ili
kolekcije). Uključuje modni dizajn odjeće, dizajn modnih dodataka
(nakita, torbi, obuće) i modnu ilustraciju. Radovi se prijavljuju u
obliku portfolija, fotografije i/ili filmskog zapisa. Za potrebe
izlaganja, selektori imaju pravo zatražiti originalan proizvod.
7 – cjeloviti projekt / proizvod Ova
kategorija uključuje transkategorijske projekte, tj. projekte koji
predstavljaju cjelovit proizvod ili projekt i prezentiraju ga putem više
dizajnerskih područja (npr. uključuju inicijativu, vizualni identitet,
razvoj proizvoda ili ambalaže, koncept postava ili prodajnog mjesta,
mrežne stanice sl.). Cjelovit proizvod ili projekt treba ostvariti
jednako kvalitetnu razinu u više naših standardnih kategorija, a
obuhvaćati minimalno tri dizajnerska područja (npr. dizajn vizualnih
komunikacija, ambalažu, produkt dizajn i sl.). Prijavitelji, odnosno
neki od suradnika na projektu, mogu i zasebno prijaviti na Izložbu
pojedine elemente projekta u odgovarajućoj kategoriji (npr. ambalažu u
kategoriji ambalaže i sl.).
8 – projekt / inicijativa / kritički dizajn
Kategorija obuhvaća inovativne radove u visokom stupnju dovršenosti ili konceptualne promišljenosti.
Riječ
je o radovima koji su najčešće samoinicirani (ali ne i samopromotivni),
eksperimentalni, uspostavljaju kritički odnos prema društvenim pojavama
ili pokušavaju riješiti neke društvene probleme. Također tu spadaju
projekti koji idu u smjeru spekulativnog, kritičkog dizajna i dizajna
fikcija, a koji između ostalog propituju i same temelje ove dizajnerske
specijalizacije i njezina odnosa s okruženjem (prostorom), tehnologijom i
društvom (primjerice radovi postavljeni u urbanom prostoru). Ovi radovi
mogu zadirati u „rubna“ područja dizajna i/ili obuhvaćati interakciju
prethodno navedenih kategorija. U ovu kategoriju mogu se prijaviti i
istraživački projekti, publikacije i izložbe koje unapređuju naše
spoznaje o povijesti dizajna i njegovoj ulozi u društvu, na relevantan
način kontekstualiziraju njegove dosege, anticipiraju njegove
potencijale za budućnost ili na inovativan način povezuju dizajn s
drugim disciplinama. Također je moguće prijaviti i dizajnerske koncepte
koji nisu materijalizirani / realizirani radovi, ali imaju nedvosmislena
obilježja dizajnerske, tehnološke ili društvene inovacije*.
Rad
se prijavljuje najprikladnijom metodom, kao što je opisano u onoj od
prethodno navedenih kategorija koja je radu tipološki najbliža.
Način prijave rada
Za prijavu rada u svim kategorijama potrebno je ispuniti zasebnu
online-prijavnicu uz koju se prilaže:
–
digitalni zapis rada u .jpg ili .png formatu (RGB, razlučivost 72 dpi,
dimenzija 1800px širine i 1080px visine, max. veličine 2 MB) (za potrebe
selektiranja i objavu na webu). Moguće je priložiti max. 6 fotografija
(naslovna i 5 dodatnih fotografija) koje se uploadaju na predviđeno
mjesto u prijavnici
–
jedan prikaz rada prema odabiru autora u .tif formatu (CMYK,
razlučivost 300 dpi, dimenzije A4 formata) (za objavu u publikaciji).
Prilaže se poveznica za download (WeTransfer, Dropbox, Google Drive i
sl.)
Sastavni
dio online prijavnice je i sažeta verzija tekstualnog objašnjenja rada
na hrvatskom i engleskom jeziku za potrebe objave na webu i u katalogu
(max. 700 znakova s razmacima za svaki tekst). Organizator zadržava
pravo uređivanja tekstova.
Ako je primjenjivo u prijavnici možete staviti i dodatne poveznice na video, web, prezentaciju o radu i sl. (nije obavezno)
Kod kategorije
2 – dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija,
osim gore navedenog, potrebno je priložiti i poveznicu na realizirani
rad i/ili dokumentaciju o njemu (case study, videoprezentacija i
slično).
Autori
slanjem prijave za rad potvrđuju da su obavezni i suglasni, u slučaju
da će dobiti nagradu, svoj rad dati na korištenje HDD-u do zatvaranja
izložbe nagrađenih radova. U slučaju gubitka ili oštećenja radova na
izložbi autori neće imati materijalnih potraživanja od HDD-a. Radovi će
se vratiti autorima tek nakon zatvaranja izložbe. Troškove povrata
radova snose autori. Predajom rada za selekciju autori potvrđuju da se
slažu s uvjetima prijave.
Publikacija Pregled hrvatskog dizajna 19/20
Online izložba bit će popraćena katalogom
Pregled hrvatskog dizajna 19/20 koji
će sadržavati informacije o svim izloženim radovima i autorima. U
katalogu će biti predstavljeni i članovi Selekcijske komisije i
Ocjenjivačkog suda.
Katalog
je dvojezičan (hrvatsko-engleski). Svi sudionici online izložbe Katalog
dobivaju bez naknade. Moguće je dobiti samo jedan katalog po odabranom
radu. Svi sudionici izložbe kao i članovi HDD-a mogu kupiti dodatne
primjerke kataloga po sniženoj cijeni.
Postavljanje pitanja
Sva pitanja u vezi s prijavom radova mogu se poslati na
1920@dizajn.hr.
(Urban Cult)
25. 6. 2020.