Urban Cult
Izložbe
marketing

Izložba Ivan Marušić Klif: Klizanje u nepoznato u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu

U četvrtak 12. prosinca u 19 sati u Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu otvara se izložba IVAN MARUŠIĆ KLIF: KLIZANJE U NEPOZNATO. Riječ je o multimedijalnoj instalaciji kojom se Hrvatska u lipnju ove godine predstavila na Praškom kvadrijenalu scenografije i scenskog prostora, i to iznimno uspješno – Ivanu Marušiću Klifu tom je prilikom dodijeljena i nagrada Excellence in Performance Design. Kustosi izložbe su Marko Golub i Maša Milovac, izvorno je nastala u organizaciji HDD-a i Ministarstva kulture RH, a njeno gostovanje u Splitu organiziraju Platforma 9,81 i HDD u partnerstvu s MKC-om. Izložba ostaje otvorena do 30. prosinca.
Izložba / instalacija Klizanje u nepoznato predstavlja multimedijski rad hrvatskog vizualnog umjetnika Ivana Marušića Klifa većinom u području kazališnih izvedbi u proteklih nekoliko godina.  Proistekao iz njegove individualne umjetničke prakse i kolektivne kreativne dinamike izvedbenih umjetnosti, Klifov rad u kazalištu bavi se transformacijom prostornih i vremenskih okvira scenskog prostora primjenom slojeva digitalnih i analognih slika. 

Klifa ne zanima stvaranje bešavne kazališne iluzije u kojoj jedan prostor imitira neki drugi, nego prostor čini aktivnim sudionikom izvedbe, oblikujući ga kao vibrantnu, kinetičku ekstenziju tijela i radnji izvođača. Koristeći statične i pokretne videoprojekcije, osciloskope kontrolirane vlastitim softverom i niz drugih tehnika, Klif pretvara scenski prostor u nešto poput glazbenog instrumenta. Metaforu glazbe ne koristimo olako. U kazališnom kontekstu, Klif djeluje u svojstvu aktivnog člana kreativnih kolektiva, ne u izdvojenoj ulozi scenografa.

U radu s umjetnicima kao što su Zlatko BurićDamir Bartol Indoš i Tanja VrviloBranko Brezovec i Ana Hušman njegov se pristup oslanja na sinergiju s ostatkom tima koji koncipira i izvodi predstavu. Klif najčešće upravlja svojim tehničkim instrumentima uživo, u sinkroniji s drugim izvođačima, poput člana benda. Kolaži najrazličitijih digitalnih slika, osciloskopska svjetla, glasovi, sjene i pokreti izvođača, teksture fizičkog prostora zajednički stvaraju osjećaj začudnosti i izvedbe toliko guste da se čini kao da bi u bilo kojem trenutku mogle skliznuti u nepoznato.

Predstaviti dizajn scenskog prostora u izložbenom kontekstu uvijek znači izazov. Ova izložba na njega odgovara oblikom “crne kutije” čiji se unutarnji i vanjski sadržaji međusobno nadopunjuju. Ekrani na vanjskim zidovima prikazuju videointervjue s vizualnom dokumentacijom o odabranim predstavama, projektima i suradnjama, posebno se osvrćući na kreativne procese te narav i ulogu Klifovih medijskih intervencija.

Unutrašnjost instalacije predstavlja audiovizualni spektakl oblikovan iz ponovno prisvojenih multimedijskih elemenata korištenih u predstavljenim projektima koji se s vremenom razvija, rekonfigurira i stvara nova iskustva za gledatelja. Kao što je sav Klifov rad za kazalište strogo odgovor na specifične kreativne zadatke i tehničke okolnosti, tako ga i u ovoj instalaciji nalazimo kako ih adaptira za novo konceptualno i fizičko okruženje Praškog kvadrijenala.
(iz teksta Marka Goluba i Maše Milovac)

Osim umjetnika Ivana Marušića Klifa i kustoskog dvojca Marka Goluba i Maše Milovac, koji su zajednički osmislili koncept instalacije, u realizaciji izložbe Sliding into the Unknown sudjelovao je i niz drugih autora. Autor kratkih filmova, odnosno videointervjua koji su njen sastavni dio, je kazališni kritičar Igor Ružić. Tekstove u katalogu koji tumače predstavljene projekte i kontekstualiziraju rad Ivana Marušića Klifa potpisuju Marko Golub, Maša Milovac, Igor Ružić i Janka Vukmir. U pripremi pojedinih segmenata izložbe sudjelovali su i snimatelj Miran Krčadinac, umjetnica Ana Hušman, dizajneri Andro GiunioSara SalamonSven Sorić i Hrvoje Spudić, kao i umjetnici Zlatko Burić KićoBranko BrezovecDamir Bartol IndošTanja Vrvilo i Ana Hušman koji u popratnim filmovima govore o svojim suradnjama s Klifom.

Ivan Marušić Klif (1969.) multimedijalni je umjetnik, glazbenik, scenograf, tonski snimatelj i producent. Diplomirao je 1995. na Visokoj školi za oblikovanje zvuka (School of Audio Engineering) u Amsterdamu. Područje njegovog umjetničkog interesa iznimno je široko, no primarno radi s novim medijima, videom, svjetlom, zvukom i glazbom. Kao vizualni umjetnik izlaže svjetlosne, kinetičke, interaktivne i audiovizualne instalacije, u kojima koristi i nove digitalne tehnologije i zastarjele analogne uređaje. Intenzivno surađuje s drugim umjetnicima, kako u području likovne umjetnosti, tako i kazališta, glazbe, televizije i eksperimentalnog filma.

Već od sredine 80-ih, kao srednjoškolac, eksperimentira s dijapojekcijama, zvukom i glazbom te se kreće u krugu vibrantne zagrebačke scene eksperimentalne umjetnosti, glazbe i teatra. Uz niz drugih aktivnosti, sudjeluje u multimedijalnom projektu Katedrala (1988.) te nastupa kao bubnjar u kultnom impro sastavu Cul-De-Sac. Profesionalnu umjetničku karijeru započinje tijekom studija 1993. Od samog početka zainteresiran za luminokinetiku i interaktivne tehnologije, sredinom 90-ih u svom radu počinje koristiti i računala te različite kombinacije starih i novih tehnologija. Prvu kazališnu scenografiju radi 1994. za predstavu Woyzeck u režiji Branka Brezovca u Skoplju, a zahvaljujujući obrazovanju u isto vrijeme počinje intenzivno surađivati s mladim kazališnim, plesnim i filmskim umjetnicima kao kompozitor i dizajner zvuka. Tako prva ozbiljnija kazališna iskustva stječe surađujući i s Teatrom Exit, Natašom Lušetić, Irmom Omerzo i drugima. Dizajn scenografije za glazbenu manifestaciju Porin 1997. označio je i početak rada na komercijalnim projektima (projekcije i multimedija za komercijalne izložbe, korporativne evente, festivale i koncerte) kojima se bavi i danas. Od početka 2000-ih interes sve više usmjerava na rad s analognim TV prijamnicima, CRT monitorima i pokretnim videokamerama.

Kao vizualni umjetnik izlagao je u brojnim uglednim institucijama i nastupao na manifestacijama u Hrvatskoj i inozemstvu, kao što su Mapping Festival (Ženeva), Ars Electronica (Linz), Kunsthalle Exnergasse WUK (Beč), Kibla (Maribor), Device_art (Zagreb, San Francisco, Tokio), Container Art (Kopenhagen), Animafest (Zagreb), Muzički Bienalle (Zagreb), Gallery de Parel (Amsterdam), Umjetnički paviljon (Zagreb), Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb), Muzej moderne i suvremene umjetnosti (Rijeka) itd. U svojstvu tehničkog ili kreativnog suradnika radio je s brojnim vizualnim (D. Fritz, L. Raščić, T. Leko, M. Pederin, A. Hušman, S. Iveković, D. Očko, K. Mijatović), glazbenim (A. i N. Sinkauz, H. Nikšić, P. Dundov, ABOP, Šum protiv valova, Mance) i izvedbenim umjetnicima i kolektivima ( Montažstroj, V. Matula, Bacači sjenki, I. Omerzo, BADco., DB Indoš, Z. Burić, B. Brezovec, P. Magelli, O. Frljić, J. Kica). U sličnom svojstvu surađivao je i na projektima s nizom institucija i manifestacija: Muzej za umjetnost i obrt, Tehnički muzej u Zagrebu, Memorijalni centar Nikola Tesla u Smiljanu, Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski, Zagrebačka filharmonija, Gliptoteka HAZU, Animafest, Muzički Biennale Zagreb, Asian Beach Games u Omanu, hrvatski paviljoni na Svjetskoj izložbi EXPO 2005 u Aichiju u Japanu te na EXPO 2008 u Saragosi u Španjolskoj.

Zajedno s I. Brkićem i D. Hustić suosnivač je kolektiva Hacklab iMM, koji danas nosi ime Radiona. Krajem 2018. godine zajedno s D. Holzerom pokrenuo je festival Vector Hack, prvi međunarodni festival analogne vektorske grafike. Dobitnik je državne Nagrade “Vladimir Nazor” za najbolju izložbu u 2012. godini, Nagrade publike izložbe na T-HTnagrada@msu.hr 2007. i 2012. godine te Nagrade 26. Salona mladih 2001. Živi i radi u Zagrebu.


(Urban Cult)
10. 12. 2019. 
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble