U četvrtak 19. rujna s početkom u 20 sati u Galeriji Adris u Rovinju bit
će otvorena izložba po nazivom Jedna
hrvatska priča. Posjetitelji će imati prilike pogledati izbor iz u svijetu nagrađenih kreativnih projekata
proizašlih iz dvadesetogodišnje suradnje Adrisa i kreativne agencije
Bruketa&Žinić(&Grey).
Podsjećajući na nužnost kreativnosti u suvremenom
poslovanju, još početkom ove dugogodišnje suradnje, Predrag Grubić je zapisao: „Adris
grupa svjesno je izložena riziku kreativnosti. Držimo da prolazi vrijeme
tradicionalnih rješenja u gospodarstvu i da, premda presporo, dramatično
presporo, i hrvatsko gospodarstvo ide prema kreativnoj ekonomiji u kojoj je
dizajn bitan, kadšto i odlučujući, za povećanje konkurentnosti i dodavanje
vrijednosti tvrtki na globalnom tržištu.
Kako bismo u tom poslu bili što
učinkovitiji, moramo, i unatoč riziku, biti otvoreni novim znanjima,
inovativnim i kreativnim rješenjima te prihvatiti suradnju poduzetnika i
dizajnera.“ Skrećući pozornost na važnost ove izložbe, Grubić drži kako će „izloženi
rovinjski fragmenti nedvojbeno pridonijeti rastu kulture dizajna u nas te
njegovoj socioekonomskoj i kulturnoj afirmaciji.
Zacijelo će, u protimbi s
nepodnošljivom estetikom ružnoće, potaknuti tu stalnu energiju
vidnosti...“
Kustos izložbe koji je izabrao dvadeset i četiri nagrađivana projekta realizirana
za Adris grupu i Zakladu Adris, Maistru, Cromaris te Croatia osiguranje, istaknuti
teoretičar arhitekture, Maroje Mrduljaš, u katalogu izložbe je, uz ostalo,
zapisao: „Opsežan niz projekata koji su nastali u suradnji Adris grupe i
agencije Bruketa&Žinić(&Grey) rezultat su spoja dvije specifične, no
ujedno i kompatibilne kulture. S korijenima u istarskom gradu Rovinju i
industrijskoj modernizaciji, Adris grupa izrasta u jednu od najznačajnijih regionalnih
tvrtki koja prolazi temeljitu preobrazbu od monokulturne industrijske proizvodnje
prema precizno diverzificiranom poslovanju u sektorima turizma, zdrave hrane i
financijskih usluga.
Kroz godišnja izvješća i druge projekte ne samo da se
komunicirao nego se i artikulirao karakter te preobrazbe, koja je istovremeno
bila temeljita,
ali se i oslanjala na kontinuitet sustava vrijednosti tvrtke. (…) Ta „hrvatska
priča“ oslobodila je latentnu kreativnu energiju lokalnog konteksta te je
internacionalno prepoznata kroz brojne nagrade, publikacije, uvrštenja u
izložbe i kolekcije. Globalni uspjeh tih radova potpomognut je njihovom
autentičnošću i činjenicom da bi oni teško mogli nastati negdje drugdje.
Kolektivni napor koji su u te radove uložili i agencija Bruketa&Žinić(&Grey)
i Adris grupa, s brojnim uključenim autorima, povratno se ugrađuje u
korporativnu kulturu tvrtke.“
Izložba
je popraćena vrijednim nakladničkim ostvarenjem, trojezičnim katalogom „Jedna
hrvatska priča/Una storia Croata/ The One Croatian Story“.
Izložbu
će biti moguće pogledati tijekom trajanja Weekend Media Festivala (15—21h) pa
sve do 20. listopada, a ulaz je slobodan.
(Kristina Miljavac)
18. 9. 2019.