Urban Cult
Izložbe
marketing

PHOTO TALK Tanja Deman u Salonu Galić

U sklopu izložbe ''Hramovi kulture / Temples of Culture'' u subotu u 20:30 sati u Salonu Galić održat će se photo talk na kojem će umjetnica Tanja Deman kroz stručno vodstvo predstaviti svoju izložbu i odgovarati na pitanja iz publike. 
Photo talk i vodstvo kroz izložbu su besplatni i otvoreni za sve zainteresirane, a razgovor s umjetnicom HULU- Split organizira u suradnji s Fotoklubom Split.   

Izložba „Hramovi kulture / Temples of Culture“ je organizirana od strane Hrvatske udruge likovnih umjetnika - Split uz potporu Ministarstva kulture, Zaklade Kultura nova, Grada Splita, Splitsko – dalmatinske županije i Turističke zajednice grada Splita. Izložba se može razgledati do 20. kolovoza 2019.( pon.- sub. 10:00-12:00 i 18:00-22:00 sati), a ulaz na izložbu je besplatan.     

  Hramovi kulture / Temples of Culture 

U seriji 'Hramovi kulture' koju čini šest fotografskih kompozicija velikih dimenzija izvedenih 2014. godine,  fokus umjetničine pažnje i objektiv kamere usmjereni su na hrvatske kulturne institucije: muzeje, izložbene prostore, knjižnice,  čitaonice, kazališne kuće. Polazište kompozicije institucionalni je interijer, koji je adekvatno konceptu njegove društvene  funkcije u širenju arbitrarno određenih i prihvaćenih znanja i istina po svojoj arhitekturi i opremi dosljedno racionalan, simetričan i hijeratičan. Deman izabrane motive snima tako da iz točke snimanja može obuhvatiti pogled na interijer u njegovoj cjelovitoj širini, visini i dubini. 

U takve reprezentativne i reprezentativno snimljene prostore umjetnica unosi bujnu vegetaciju, situacije iz javnih prostora ili različite elemente naglašeno hipertrofiranih dimenzija. U osnovi postignutog efekta začudnosti umjetničina je svijest da se fotografija uobičajeno percipira kao izravno bilježenje stvarnosti kroz leću objektiva sa ciljem ispisa objektivne situacije. Dapače, fotografska vještina cijeni se po kvaliteti bilježenja ključnog trenutka, a ako autor ima umjetničke ambicije, onda i po sposobnosti komuniciranja ciljanog sadržaja kroz u osnovi dokumentarnu snimku trenutka. 

Oblikovanje kolažnih fotografija lijepljenjem segmenata različitih fotografija pred očima je publike na očit način uspostavljalo fiktivni narativ zasnovan na sadržajnim i vizualnim asocijacijama koje pak nadahnjuje povezivanje vizualnih elemenata kolaža. Digitalni kolaž usložnjava ovaj princip jer omogućuje stvaranje jedinstvene površine prizora, bez vidljivih prijelaza s jedne snimke na drugu, treću i tako dalje. Digitalni fotografski kolaži Tanje Deman stoga se onima koji ne poznaju arhitekturu na kojoj su zasnovani mogu dojmiti kao potpuno dokumentarna fotografska snimka visoke estetske vrijednosti. Upravo se iz sraza ovog dojma i očekivanja s realitetom fiktivne konstruirane kompozicije može nazrijeti narativna potka ciklusa. Stječe se dojam da umjetnica ne smatra da 'hramovi kulture' rade na dobrobit ljudske vrste. Zatvoreni su u sebe, autoritarni, bez dodira sa stvarnim životom, odvojeni od prirode koju tretiraju kao objekt ljudskog proučavanja, a ne kao subjekt opstanka ljudske vrste. 

Prirodu koja će u doglednom vremenu prekriti i rastočiti njihovu oholu antropocentričnost. Blaži oblik interpretacije može kompozicije tumačiti kao umjetničine sugestije kakva bi uloga kulturnih institucija i što bi kultura koja radi na opstanku ljudske vrste trebala  biti. Civilizacija se doista našla u trenutku kad uljudba postaje borba za opstanak vrste. 'Hramove kulture' kao i tematski i izvedbeno srodnu seriju digitalnih kolaža 'Kolektivni narativi' iz 2012./2013. godine vidim kao snažan umjetničin doprinos žanru ekološki osviještene umjetnosti koja ljudsku pažnju nastoji usmjeriti hitnom očuvanju uvjeta opstanka. Ono što umjetnost po tom pitanju može napraviti, Tanja Deman izvela je na jedini pravi način - sadržajno i formalno uvjerljivo. 
Iz predgovora: Branko Franceschi       

Tanja Deman je vizualna umjetnica koja radi u mediju fotografije, fotokolaža, videa i instalacija u javnom prostoru. Rođena je u Splitu, gdje živi i radi. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. 

Njezini radovi su izloženi na velikom broju izložbi, između ostalog na 15. Venecijanskom bijenalu arhitekture / u Kunstmuseum Bonn / Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb / Muzeju moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka / Fotogalerie Wien, Beč / The Central House of Artists, Moskva / MUNTREF Centro de Arte Contemporáneo, Buenos Aires / TENT, Rotterdam / Unseen, Amsterdam / International Film Festival Rotterdam / Galerie Reflex, Amsterdam / Museum of African Design, Johannesburg. Samostalne izložbe je imala između ostalog u Galeriji Dulčić Masle Pulitika i Ateljeu Pulitika od Umjetničke galerije Dubrovnik / Witzenhausen Gallery, Amsterdam / CCA Galleries International, Jersey / Galeriji MKC Split / Museo Revoltella, Trieste. Te je izlagala na video i filmskim festivalima, uključujući Videonale 14 / Kassel Documentary Film and Video Festival / Videoex Zürich / Video Dumbo u Eyebeam, New York. U 2015. godini Tanja je ostvarila fotografsku instalaciju u javnom prostoru pod nazivom Sommerfreuden na Ringturm tornju na obali Dunava u centru Beča.  

Dobitnica je Archisle International Photographer in Residence Award, Jersey / nagrade Novi fragmenti 5 / nagrade publike na T-HT nagrada@msu.hr / nagrade Akademije likovnih umjetnosti Zagreb / Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu, te je bila finalistica nagrade Radoslav Putar. 

Njezini radovi su dio nekoliko javnih i mnogih privatnih zbirki. 

www.tanja-deman.com   


(Urban Cult)
2. 8. 2019.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble