Urban Cult
Cool tura
marketing

Natječaj za 17. Festival prvih

Umjetnička organizacija Studio Artless otvara natječaj za prijavu radova za 17. Festival prvih. 
Radovi na temu: Nestalna ljubav – o krhkosti ljudskih odnosa mogu biti izvedeni u bilo kojem mediju, pod uvjetom da autor u tome mediju radi po prvi put. Natječaj je otvoren do 23. kolovoza 2019. Prijave s opisom rada, kratkom biografijom autora i kontaktom pošaljite na festivalprvih@gmail.com.  

Festival prvih održat će se u KNAPu - Centru kulture na Peščenici, od 14. do 18. listopada 2019.   Za središnju temu 17. Festivala prvih inspiriraju teze i razmišljanja poljsko-britanskog sociologa i teoretičara Zygmunta Baumana (1925. - 2017.) te britanskog sociologa Anthonyja Giddensa koji s različitih analitičkih pozicija razmatraju međuljudske, osobito ljubavne odnose. Uočavajući suvremene tendencije Bauman današnje društveno okruženje označava metaforom tekuće modernosti, koja obilježava stalnu promjenu u svim sferama društva, a osobito u međuljudskim odnosima. 

U prikazu Baumanove knjige Liquid love/ On the fragility of human bonds, (Nestalna ljubav – o krhkosti ljudskih veza, 2003., prikaz knjige u Socijalna ekologija, Vol.2 no. 13, 2004.) sociolog Krunoslav Nikodem kaže kako se u knjizi govori o pojedincu „bez veza“, bez povezanosti s drugim ljudima: „Bez postojanih veza, građani „nestalnog modernog društva“ osuđeni su na povezivanje s drugima kako god znaju, bez ikakvog jamstva da će te veze potrajati…poželjno je da povezivanje s drugima bude što slabije kako bi se uspostavljene veze jednostavnije mogle prekinuti kada se društvene okolnosti promijene.“   
Ili, Baumanovim riječima: „u nestalnom, modernom životnom okruženju ljudske veze su možda najčešća, najaktualnija, najupečatljivija i najproblematičnija otjelotvorenja ambivalentnosti“. Mi želimo sigurnost, postojanost i trajnost, dok se, istovremeno, ne želimo dugoročno obvezivati. Spone u ljubavnim odnosima među ljudima postaju sve slabije, nestalnije i nesigurnije: „…spone i partnerski odnosi obično se doživljavaju i tretiraju kao ono što treba konzumirati, a ne proizvesti; podliježu istim kriterijima procjene kao i svi ostali predmeti konzumacije. Na potrošačkom tržištu, tobože trajni proizvodi u pravilu se nude na „probni rok“: obećava se povrat novca ako kupac ne bude posve zadovoljan.“ Virtualne ljubavne veze bez stvarnog fizičkog kontakta, daju mogućnost prekida jednim klikom tipkovnice, bez posebnih obrazloženja.   

U raspravi o transformaciji intimnosti u aspektima spolnosti, ljubavi i erotici, britanski sociolog Anthony Giddens međuljudske partnerske odnose promatra kroz drugačiju prizmu. Smatra kako su procesi demokratizacije odnosa (sloboda i jednakost) između pojedinaca u javnoj sferi doveli do promjena u partnerskim odnosima. Tradicionalna romantična ljubav pretpostavljala je povezanost temeljenu na obvezi, dužnosti i ekonomskoj ovisnosti „dok nas smrt ne rastavi“. Modernu ljubav odlikuje prolaznost i fleksibilnost bez trajnije povezanosti, iako može biti dublje intimna, temeljena na bliskosti i emocijama, traje dok zadovoljava oba partnera i nije isključivo monogamna.   

Ova razmišljanja i postavke biti će polazne točke s kojih ćemo pokrenuti mogućnost istraživačkog, stvaralačkog i kritičkog umjetničkog odgovora, te kreativno razmatranje suvremenih ljubavnih odnosa. Kako umjetnička imaginacija reagira na postavljene teze? Jesu li one točne i koliko? Postoje li autori, umjetnici i teoretičari koji misle drugačije i imaju specifična osobna iskustva? Kroz ovaj natječaj pozivamo stvaratelje na kreativni proces oblikovanja radova vezanih uz temu u različitim medijima.   

Web stranica festivala: http://www.studio-artless.hr

(Dalibor Jakus)
12. 7. 2019. 
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble