Urban Cult
Književnost
marketing

Predstavljanje knjige Nataše Govedić 'Veličanstveno ništa: dramaturgije depresije'

Predstavljanje knjige Nataše Govedić Veličanstveno ništa: dramaturgije depresije, održati će se u četvrtak, 13. lipnja u 12 sati, na terasi Akademije dramske umjetnosti (Trg Republike Hrvatske 5, 1. kat, dvorana 202).
Knjigu će predstaviti Selma Banich, izv. prof. dr. sc. Senka Božić Vrbančić, dr. sc. Ljiljana Filipović, Ana Jelušić, Tanja Vrvilo i prof. dr. sc. Andrea Zlatar Violić. 
 
Tko i kako autorizira intenzivno ljudsko stradanje? Knjiga Nataše Govedić uspoređuje umjetnička svjedočanstva o depresiji, s glasovima filozofskoga, terapijskoga i teatrološkoga promišljanja pojmova gubitka, žalovanja, frustracije, povrede, izdaje, traume i katastrofe. Primjeri obuhvaćaju tekstove Sofokla, Shakespearea, Molièrea, Kafke, Čehova, Matoša, Becketta, Davida Fostera Wallacea, Šnajdera, Zajeca i Kane, filmove Larsa von Triera, Martina Scorsesea, Abela Ferrare, Jima Jarmuscha, Kiyoshija Sasabea, Erica Steela i dr. te predstave skupine BADco, Selme Banich, Branka Brezovca, Zlatka Pakovića, Silvije Marchig i dr. Depresivna epistema intenzivnoga ljudskoga stradanja inzistira na tome da pažljivo saslušamo i uvažimo sve njezine „nepoželjne“ afekte, zbog čega je u ovoj knjizi shvaćena i kao način spoznaje i kao osobita organizacija našega znanja o (samo)poništavanju.   

Iz knjige:  
„Svaka depresivna osoba ima svoju priču o tome kako je dospjela do ratnoga stanja sa samom sobom, kao i svoj dramativni konstrukt propuštenih ili poništenih odnosa, nepovjerenja, boli, izolacije, straha, iznevjerenosti, samomržnje. Čini mi se da upravo zato humanistika i umjetničke prakse mogu odigrati plodnu ulogu u otvaranju „crne kutije“ koju još nazivamo i depresijom. I kazalište je, inače, vrsta crne kutije, kao što je to i filmska dvorana. Njihovo međusobno „umetanje“, samim time i razmicanje preuskih i prerigidnih okvira zidova normalnosti i njezina ludila, u mom iskustvu može pokrenuti ne samo egzaktnost nego i „egzitnost“ (neologizam, ovdje skovan u značenju „izlazak iz okvira“).“   

Bilješka o autorici: 
Nataša Govedić je magistrirala i doktorirala teatrologiju, baveći se prvenstveno temama izvedbenosti subjekta. Do 2019. godine objavila je dvanaest znanstvenih knjiga iz područja teatrologije i teorije književnosti, vezanih za teorije adaptacije, Shakespearea, teorije subjektnosti, afektologiju i dramatologiju strasti. Od 1995. godine do danas javno djeluje kao kazališna, književna i filmska kritičarka, a od 2012. godine zaposlena je na Odsjeku dramaturgije Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. 

Stalna je kazališna kritičarka Novoga lista i jedna od osnivača dvotjednika za kulturna i društvena pitanja Zarez. Od 2001. glavna je urednica feminističkoga časopisa Treća u izdanju Centra za ženske studije. Dugogodišnja je aktivistica za dječja prava, autorica dvaju romana za djecu i jedne knjige bajki. Sustavno se bavi facilitiranjem različitih javnih izvedbi, radionica i rasprava iz područja kazališnoga aktivizma i dramske pedagogije. Od 2012. godine kontinuirano surađuje s Učiteljskim fakultetom, na redovnom i doktorskom studiju dramske pedagogije.   

Knjiga Nataše Govedić Veliko ništa: dramaturgije depresije izlazi u sklopu Teatrološke biblioteke, u programu izdavačke djelatnosti Akademije dramske umjetnosti u suradnji s Hrvatskom sveučilišnom nakladom i pod vizualnim identitetom za koji su zaslužne dizajnerice iz kreativnog kolektiva OAZA (Roberta Bratović i Maša Poljanec), pobjednice Natječaja za oblikovanje vizualnih standarda izdavačke djelatnosti Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu / identitet biblioteke ADU, kojeg je provelo Hrvatsko dizajnersko društvo.

(Urban Cult)
10. 6. 2019. 
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble