Urban Cult
Glazba
marketing

Cijena CD-a treba biti 1 funtu

Rob Dickins, bivši šef britanskog ogranka izdavačke kuće Warner Music tvrdi kako bi optimalna cijena CD albuma trebala biti 1 funtu (oko 8 kuna) čime bi se povećala naklada i stalo na kraj piratima.
Punih 15 godina bio je na čelu Warnera (od 1983. do 1998.), no njegove ideje o značajnom snižavanju cijena zasad ne nalaze plodno tlo. Govoreći u Manchesteru na glazbenoj konferenciji "In the City" Dickins je kazao kako su cijene CD albuma već pale, ali i da bi trebale još padati.

"Potrebna nam je revolucija. U moje vrijeme cijena albuma je iznosila 12.99 funta, a danas ih je moguće naći po 6.99, pa čak i 5.99 funta. Neki izdavači prodaju ih i po nižoj cijeni, oko 3.99, putem Amazona. Kada bi se albumi prodavali po još nižoj cijeni, fanovi se nikada ne bi dvoumili hoće li investirati u neki album, već bi ga jednostavno kupili.

Prodaja bi porasla, a cijene pale, pa piratska izdanja više ne bi imala svrhu" kaže Dickins i dodaje: "Recimo da volite grupu R.E.M. i imate njihovih 10 albuma. Uskoro će objaviti novi album, a vi morate dobro odvagnuti želite li ga u svojoj kolekciji ili ne. U ovom slučaju to ne biste morali napraviti: samo biste ušli u trgovinu, vidjeli novi album, pomislili 'Zašto ne, volim R.E.M.' i kupili izdanje. Uz takvu pristupačnu cijenu, malo bi se tko odlučio na ilegalno 'skidanje' albuma."

Dickins predviđa kako bi naklada velikih albuma na ovaj način mogla dosegnuti i 200 milijuna primjeraka; prošlogodišnji najprodavaniji album bio je "I Dreamed a Dream" Susan Boyle, a prodan je u 8 milijuna primjeraka. U njegovom scenariju, izdavači bi profitirali i nadoknadili novac koncertima, odnosno prodajom robe koja je vezana uz izvođača (merchandise), a kao školski primjer navodi potez Princea iz 2007. godine: "Prince je svoj album 'Planet Earth' dijelio uz nedjeljni primjerak novina. Da biste imali novi njegov album trebali ste platiti samo cijenu novina, no zauzvrat je porastao interes za njega, pa je londonska O2 Arena bila rasprodana 21 večer zaredom."

S Dickinsom se ne slaže Paul Quirk, predsjednik Entertainment Retailers Association, koji njegove izjave smatra ironičnima: "Dickins je jedan od onih koji su profitirali kada je cijena CD izdanja bila 14 funta. Zbog njega i njemu sličnih glazbena je industrija i došla na zao glas." Jonathan Shalit (koji stoji iza izvođača poput Charlotte Church) kaže kako je riječ o 'totalno besmislenom prijedlogu': "Boca vode stoji 1 funtu, a glazba je ipak određeno umjetničko djelo. Ako želite da ga kupac poštuje, on za njega treba izdvojiti značajniji novčani iznos."

Najpomirljiviji prema portalu muzika.hr je Chris Cooke, urednik magazina CMU, za kojega je Dickinsova ideja rizična: "To je kocka, jer jednom kada spustite cijene - više se ne možete vratiti na staro. Izdavači će se svakako opirati ovom razmišljanju, no ono bi moglo biti budućnost."
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble