Urban Cult
Izložbe
marketing

Izložba Hrvatskog dizajna 0910

U utorak, 21. rujna 2010. u 20 sati, u Muzeju za umjetnost i obrt, otvorena je sada već tradicionalna bienalna Izložba hrvatskog dizajna 0910 (u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva), koju će zainteresirani moći pogledati sve do 24. listopada 2010.
Aktualna izložba najobimnija je do sada, te obuhvaća 291 rad, od njih čak 515 prijavljenih. Među uvrštenim radovima njih 219 pripada profesionalnoj kategoriji, dok ih se čak 72 ubrajaju u studentske radove, i to većinom studenata Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu i Odsjeka za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu. Odabir radova u profesionalnoj kategoriji obavila je selekcijska komisija u sastavu: Dejan Kršić, Marko Dugonjić, Zlatko Kapetanović i Nina Katarina Simončič, dok su selekciju studentskih radova obavili Davor Bruketa,  Marko Dugonjić, Andrea Hercog i Martina Vrdoljak Ranilović. Odabrani radovi podijeljeni su u slijedeće kategorije: dizajn vizualnih komunikacija; dizajn elektroničkih i interaktivnih medija; industrijski/produkt dizajn; dizajn postava izložbi, prostorne grafike i signalizacije; dizajn ambalaže; modni i odjevni dizajn; te u kategoriju koncepta dizajna. Prema već tradicionalnom obrascu, najveći broj izloženih radova pripada dizajnu vizualnih komunikacija, koji je zbog svoje žanrovske i medijske raznolikosti podijeljen u još nekoliko zasebnih kategorija, dok je radova iz područja postava izložbi, prostorne grafike i signalizacije po prvi puta prijavljeno dovoljno da čine vlastitu kategoriju. Točan broj radova po kategorijama može se pronaći na web stranicama Hrvatskog dizajnerskog društva.
 
Također, tokom otvaranja izložbe dodijeljen je niz nagrada po spomenutim kategorijama (u profesionalnoj i studentskoj konkurenciji), a dodijelio ih je međunarodni žiri u čijem su sastavu, osim članova Selekcijske komisije, još i Charlotte Cheetham , Matej Koren, Jure Miklavc, Sonja Šterman i Borut Vild. Inozemni članovi žirija su tokom proteklog tjedna održali nekoliko zanimljivih predavanja, također u prostorima Muzeja za umjetnost i obrt.
 
Veliku nagradu HDD-a za najbolji rad izložbe primio je riječki Studio Sonda za svoj projekt dizajna promotivnog plakata manifestacije Booktiga – festivala rabljenih knjiga u Poreču, gdje su dizajneri na domišljat način dizajnirali plakat reciklirajući plakate prošlogodišnjeg festivala, te su uz postizanje vrhunske vizualne kvalitete također artikulirali jasan i snažan ekološki angažirani komentar; zahvaljujući kojem (prema obrazloženju žirija) 'rad hrabro izlazi izvan uobičajenih zanatskih pravila i aktualnih dizajnerskih trendova.'
 
Nadalje, posebnu nagradu Icograda Excellence Award za najbolji rad u kategoriji dizajna vizualnih komunikacija primio je najpoznatiji hrvatski tipograf Nikola Đurek, za svoju seriju inovativnih i visoko funkcionalnih tipografija, koje svojeg autora posljednjih nekoliko godina čine sve poznatijim u najeminentnijim svjetskim strukovnim krugovima. Također treba spomenuti veliki Đurekov doprinos obrazovanju studenata na obje domaće visokoškolske ustanove za dizajn, gdje se posljednjih godina razvija zrela tipografska kultura, ranije neprisutna; što je uostalom vidljivo i iz visoke kvalitete izloženih studentskih radova, među kojima dobar dio ulazi u kategoriju tipografije i dizajna tiskovina ('editorial design').
 
Nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva za životno djelo ove je godine posthumno dodijeljena Alfredu Palu za izniman doprinos hrvatskom dizajnu.
Cjelovit popis nagrada po pojedinim kategorijama, u profesionalnoj i studentskoj konkurenciji, može se pronaći na web stranicama HDD-a.
 
I za kraj, treba istaknuti rekordnu, doista nesvakidašnju posjećenost otvorenja izložbe, gdje su među publikom vidljivo dominirale mlađe generacije, sastavljene ne samo od studenata dizajna već općenito od mladih ljudi s već primjetno razvijenim senzibilitetom i interesom za ovu disciplinu i njen razvoj. Velik broj doista izvrsnih radova zasigurno nikoga neće ostaviti ravnodušnim, a promišljen dizajn postava (rad skupine Studio Grupa) i efektan vizualni identitet izložbe (koji potpisuje Damir Gamulin) krajnji rezultat čine visoko profesionalnim i iznimno kvalitetnim, što u konačnici predstavlja jednu od najvažnijih manifestacija koju je Hrvatsko dizajnersko društvo do sada organiziralo, te krunu uzbudljive godine pune zanimljivih događanja, predavanja i raznih izložbi.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble