Urban Cult
Film
marketing

'Mladi Karl Marx' otvara 10. Subversive Film Festival

10. Subversive Film Festival: Deset godina slobodnog filma otvara se u nedjelju, 7. svibnja u 20 h u kinu Europa, igranim filmom Mladi Karl Marx (La jeune Karl Marx) haićanskog artivista i bivšeg ministra kulture Raoula Pecka o ranim Marxovim danima i rađanju Komunističke lige.  
Godine 1844. Karl Marx ima 26 godina i živi sa ženom Jenny u pariškom egzilu. Stalno je u dugovima i puši jeftine cigare. Tamo će prvi put upoznati nešto mlađeg Friedricha Engelsa, tvorničareva sina kojeg je u početku ignorirao jer ga je smatrao dendijem. No, ubrzo će ga oduševiti njegova inovativna studija o bijedi engleskog proletarijata. Između cenzure i policijske represije, pobuna i političkih ustanaka, zajedno će voditi radnički pokret tijekom njegova ulaska u moderno doba.   Filmski festival održavat će se od 7. do 14. svibnja u kinu Europa i Dokukinu KIC, prikazat će se preko 50 filmova, od kojih će najbolji dobiti nagradu WILD DREAMER za najbolja postignuća u konkurenciji igranih, dokumentarnih i kratkometražnih filmova. 

Filmovi su poput mostova koji spajaju različite ljude, priče i fragmente kulture. Te mostove gradimo već deset godina. Filmove koji interpretiraju i transfiguriraju realnost. Filmove koje nije strah razmišljati o velikim stvarima čak i kad pričaju male priče. Filmove koji do kraja istražuju različite tonalitete i pristupe. Filmove koji nastaju iz želje da se svijet i ljudi promatraju iz različitog ugla, koji ne nameće potrebu za stvaranjem distance između nas i stvarnosti. Da, već deset godina tragamo za slobodnim filmom. Filmom bez granica. Filmom kao punokrvnom eksplozijom slika. Filmom koji nudi različite refleksije na stanje svijeta u kojem živimo, ističu organizatori.   

Od filmova u natjecateljskom programu izdvajamo dokumentarni film Politika, priručnik za upotrebu (Política, manual de instrucciones) redatelja Fernanda Leóna de Aranoe koji ulazi u madridsku središnjicu Podemosa i kamerom proviruje iza njezinih kulisa. Više od 500 sati snimljenog materijala destilirano je u dvosatni komad koji pedantno sondira Podemosove unutarnje krize i njihove pokušaje razbijanja španjolske političke dihotomije. Tu je i Štakorski film (Rat Film) baltimorskog pankera Thea Anthonyja, etnografska studija o institucionalnom rasizmu koja promatra povijest jednog grada kroz njegov odnos prema štakorima koji su ga okupirali. 

U psihološkom trileru Stilistica (Personal Shopper) jednog od najcjenjenijih suvremenih francuskih sineasta Oliviera Assayasa, njegova nova muza Kristen Stewart uhvaćena je u bizarnoj (spiritističkoj) seansi s misterioznim entitetom koji je proganja. Tu su i tri filma koji se bave migracijama, izbjeglištvom i kulturalnim dilemama. U Velikom zidu (The Great Wall), mladog irskog redatelja Tadhga O'Sullivana, Kafkina alegorijska priča Na izgradnji kineskog zida dobiva posve novo značenje u diskursu tvrđave Europe. U Evanđelju (Vangelo) veliki kazališni glumac i sineast Pippo Delbono ulazi u prihvatilište za izbjeglice u Astiju. 

U Bezness As Usual Nizozemac Alex Pitstra progovara o vlastitoj krizi identiteta kroz priču o svojoj majci koja se tijekom ljetovanja u Tunisu upustila u prolaznu seksualnu avanturu s lokalnim galebom Jubilarno 10. izdanje Subversive Film Festivala donosi i sumanutu postkolonijalnu satiru Antonina Peretjatka Zakon džungle (La loi de la jungle), te potresni dokumentarac Lov na duhove (Istiyad Ashbah) Palestinca Raeda Andonija koji priziva Mograbijevu retoriku teatra potlačenih, a čiji akteri u formi terapeutske seanse insceniraju užase koje su proživjeli u izraelskim zatvorima. Osim natjecateljskog, i ove godine čeka nas bogat popratni program. 

U ovogodišnjem Hommageu prisjećamo se argentinskog dokumentarnog filmaša i političkog aktivista Raymunda Gleyzera kojeg je 1976. godine otela i ubila vojna hunta, zajedno s desecima tisuća tzv. desaparecidos. Gleyzer je osnivač Cine de la Base (Kino baze) militantne grupe koja je imala bliske veze s grupom Cine Liberación Fernanda Solanasa i tzv. Trećim filmom (Tercer Cine) kasnih 1960-ih i ranih 1970-ih. 

Grupa Cine de la Base bila je posvećena približavanju revolucionarnih filmova radnicima, gradeći revolucionarnu kino mrežu i kontra-informacijski distribucijski kanal diljem Argentine. U suradnji s Goethe-institutom, posebni program posvećujemo i retrospektivi njemačkog filma iz Adenauerove ere, nazvanoj Voljeni i odbačeni, a koja pokriva razdoblje od 1949. do 1963. godine

Riječ je o filmovima koje je elitistička kritika osporavala i odbacivala, no ispod njihove površine kuhaju itekako moćne subverzije. Program posvećen jednom od najozloglašenijih i najmanje istraženih perioda njemačke kinematografije ekskluzivno je prikazan u sklopu prošlogodišnjeg Međunarodnog filmskog festivala u Locarnu. Cijenjeni filmski kritičar i selektor Olaf Möller za naš je festival posebno odabrao deset filmova, pet dijalektičkih parova s jednom zajedničkom temom i dvije različite vizije, istočnonjemačke (DDR) i zapadnonjemačke (BRD), koje su ponekad komplementarne, a ponekad posve različite, no uvijek doprinose istini, koja je veća od pukog zbroja svojih dijelova.   

U goste nam dolazi i Louis Armand koji će predstaviti Videologiju, prvi i drugi svezak svoje trodijelne kritike ideologije realizma kroz primjere iz književnosti, filma, kibernetike i plastičnih umjetnosti. Louis Armand filmolog je, pisac i voditelj Centra za kritičku i kulturalnu teoriju na Karlovu sveučilištu u Pragu. 

Cijena ulaznice za projekcije natjecateljskog programa u kinu Europa iznosi 20 kn, a na ostale projekcije u kinu Europa i Dokukinu KIC ulaz je slobodan. Ulaznice za natjecateljski program moći će se kupiti od 8. svibnja na info-pultu Subversive Festivala u predvorju kina Europa. 

Od 12. do 15. svibnja 10. Subversive Film Festival gostuje u riječkom Art-kinu Croatia.

(Nikola Jelovečki)

6. 5. 2017. 
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble