Urban Cult
Izložbe
marketing

Promocija publikacije „20 TOP ARHEOLOŠKIH DESTINACIJA HRVATSKE“

Promocija publikacije „20 TOP ARHEOLOŠKIH DESTINACIJA HRVATSKE“ održati će se u Arheološkom muzeju u Zagrebu u ponedjeljak, 20. ožujka 2017. god. u 12,00 sati.
Hrvatska arheološka baština obuhvaća djela koja „pripadaju europskoj antologiji i bez njih prikaz pojedinih poglavlja povijesti europske umjetnosti ne može biti cjelovit” istaknuo je znameniti hrvatski povjesničar umjetnosti Radovan Ivančević. Naglasio je ujedno da razlog tomu „ nije u odsutnosti značenja samih spomenika niti u njihovoj nedovoljnoj likovnoj vrijednosti već u nedostatku informacija”. Upravo to je i jedan od razloga za izradu ovog vodiča koji je, pripreman s dvostrukog gledišta, kulturološkog ali i turističkog, obuhvatio dvadeset destinacija u Hrvatskoj u kojima su vrijedni arheološki sadržaji najviše zastupljeni, turistima dostupni, s visokom razinom turističke atraktivnosti i opremljenosti. 

Naglasak na 20 top lokaliteta nije bio jednostavan, a uvjetovan je kako kulturološkim značajem tako i opremljenošću lokaliteta za turističke posjete po kriterijima koje ističu McKercher DuCros. Krajnji cilj naravno nije bio pružiti ukupnu informaciju već ukazati na bogatstvo arheološkog naslijeđa i zainteresirati posjetitelje za daljnje istraživanje. Vodič je nastao kao rezultat zajedničkih napora Ministarstva turizma RH, Arheološkog muzeja u Zagrebu te stručnjaka u području arheologije i turizma.

U skladu sa Strategijom razvoja turizma RH do 2020., zadaća publikacije  je ukazati na najbolje arheološke lokalitete otvorene turističkoj javnosti, stvoriti učinkovit alat za poslovne korisnike, turističke agencije i turoperatore, proširiti opseg poslovnih korisnika arheoloških resursa za inovativne programe, ukazati na primjere odgovornog i održivog turizma u destinacijama i na arheološkim lokalitetima, proširiti vremenski raspon posjeta destinacijama, umrežiti resurse, poslovne i privatne korisnike, te uz to stvoriti atraktivan smjerokaz za individualne posjetitelje.

Izdavanje publikacije potaknuto je s obzirom da arheološki turizam dobiva na značaju u svijetu, a arheološki turisti u pravilu rado posjećuju mediteranske i ostale zemlje, koje uspješno prezentiraju svoju baštinu. Pozitivni pokazatelj  interesa za arheološku baštinu je činjenica da  Italija bilježi u pravilu 38 milijuna turističkih posjetitelja godišnje svojim arheološkim atrakcijama i muzejima, Turska otprilike  10 milijuna posjetitelja  godišnje, a  Grčka 14 milijuna posjetitelja lokaliteta i muzeja. Rekord u ukupnom posjetu svim  kulturnim institucijama bilježi svakako Velika Britanija s otprilike 80 milijuna posjetitelja godišnje. Hrvatske lokalitete i muzejske institucije ukupno godišnje posjeti cca 5 milijuna posjetitelja, što predstavlja izazov i potrebu za jačom afirmacijom ovog snažnog potencijala, posebice kroz turizam.


(Dora Kušan Špalj)
18. 3. 2017. 
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble