Urban Cult
Književnost
marketing

Poezija TO GO

Projekt  Poezija to go  program je poticanja čitanja poezije za mlade i sve koji se tako osjećaju. Osmislila ga je književnica Sonja Zubović i umjetnička organizacija Tekston, a zaživio je na društvenim mrežama 15. kolovoza 2015.  
Poezija to go – tekst voditeljice projekta sa fb stranice 

Poezija to go - projekt poticanja čitanja poezije za mlade, oh da, zaista je jako velik izazov. Rekli su mi – nemoguća misija! Što je tebi? Nitko ne voli poeziju. Posebno ne mladi. Ne slažem se. To nije istina. Dok je duše i emocija ne može nestat poezija. No samo treba naći put približavanja mladima. Mladi su željni i lijepe priče, čitanja i jasnog snažnog stiha, stvarno ne znam zašto bih od toga i ja odustala, alko su mnogi. 

Osobno, meni je poezija i pisanje strast i izazov! Nekim slučajnim spletom životnih okolnosti dugo sam sebavila djecom i mladima, slaba sam na njih. Već se ljutim na sebe što ih toliko volim, al eto ne mogu drugačije. Na književnim susretima diljem HR susretala sam se s poraznim činjenicama kako nam djeca uglavnom ne znaju stihove hrvatskih pjesnika. Svako djetinjstvo trebalo bi imat svoje pjesme, zar ne?  Uvijek novi klinci odrastu u   odrasle osobe kojima je na vrijeme trebalo pomoći da zavole poeziju. I što jesmo li opet kolektivno nevini? Nitko nije kriv? No, baš nas briga za krivnje  i analize, u ovom trenutku sve je to nevažno. 

Ne vjerujem kad kažu da čovjek sam ništa ne može. Lažu! Da je to Tesla slušao na planeti ne bi bilo struje. Čovjek pojedinac je moćan, ako želi biti moćan, a ako čovjek želi biti nemoćan  nek izvoli plakat nad sudbinom svijeta  koji mu se gadi, a on bolji ne gradi.

Zaljubljena sam u hrvatski jezik, u ljepotu jasnog izražavanja misli i osjećaja, zaljubljena sam u poeziju. Poezija to go je projekt o kojem sanjam godinama. Uvijek iznova ponavljam kako je poezija laboratorij jezika i molim lijepo, nukleus nacionalnog identiteta. Zašto naziv projekta ima engleski glagol, a ne hrvatski – mladi su ga odabrali. Da bi im se približili moramo uvažiti njihove ukuse i njihov način komunikacije. 

Postupno će se krug suradnika širiti. Ne želim na stranici objavljivati samo svoju poeziju, a kako grafički suradnici dopunjavaju „jelovnik“ poetskih djela tako se dinamizira i i sam projekt. Veselim se suradnji s mnogim predivnim kolegicama ikolegama književnicima u čijem pjesničkom stvaralaštvu trebamo svi zajedno više uživati. Živjeli zanesenjaci, pjesnici, mladi i oni koji se tako osjećaju, nikad nemojmo odustati od ljudskosti i ljubabvi, a pjev duše sasvim sigurno stanuje u poeziji.                                                                       

(Sonja Zubović) 
3. 5. 2016. 
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble