Urban Cult
Kazalište
marketing

Najnovija predstava Saše Božića "Sluškinje" otvara travanj u &TD-u!

Nova predstava Saše Božića inspirirana je istoimenom dramom Sluškinje francuskog dramatičara, romanopisaca, esejista, političkog aktivista i vodećeg predstavnika avangardnog teatra, Jeana Geneta na rasporedu je 1., 2., 5. i 6. travnja u Polukružnoj dvorani &TD-a s početkom u 20 sati
Sluškinje, Balkon, Crnci, Paravani bave se temama spola, rase i revolucionarne politike, razvijajući temeljnu Genetovu opsesiju iluzijom i opresijom.  Nesvakidašnji životni put (kao osuđivani kriminalac postao je pisac) izvorište je njegova nadahnuća, riječ  je o svijetu podzemlja čovječanstva, pa su njegovi likovi najčešće prostitutke, zatvorenici, ubojice i društveno prezrene skupine. 

Fascinantnost Genetovih Sluškinja (1947.) leži u činjenici da on ne govori o činu nasilja, niti o ubojstvu, već o igranju nasilja, nanovo i nanovo i nanovo. Komad generira svojevrsni  beskrajni krug dominacije i podčinjenosti.  Sluškinje su ujedno komad maski i zrcala, simbola i rituala, snova i transa. Tužne, potencijalno lude sluškinje Claire i Solange, čija imena asociraju  na svjetlo i sunce,  zaokupljene su ubilačkom igrom u kojoj ne egzistiraju kao sluškinje, nego kao igrači u igri u kojoj kreiraju same sebe, komadu unutar komada, u kojem Claire preuzima ulogu gospođe, a Solange ulogu sluškinje. 

Rezultat je komad koji ispituje prirodu kazališta, potrebu gledatelja da gleda nešto što prihvaća kao iluziju no ujedno osjeća njen potencijalni realitet. Bit komada leži u igranju uloga i izlasku iz nametnutih uloga, o hrabrosti biti netko drugi. Pitanje je, koja je razlika između sluškinje i gospođe?  Redatelj kreće od posljednjeg pitanja u suptilnu analizu današnjice. Subverzija prepoznatljivih društvenih oblika dominacije, prisutnih u komadu,  postaje temeljni problem predstave. 

Za svoje polazište uzima ono što u toj drami ostaje nereprezentirano: pobunu koja bi rezultirala emancipacijom sluškinja i potpunim napuštanjem mehanizama služenja. Tijela reprezentirana u predstavi evociraju različite vrste suvremenog podaništva: sluge sustava, čuvare poretka čiji identiteti tijekom izvedbe postaju izlišni. Ako su Genetove sluškinje ostale zatočene u reproduciranju upravo onih klasnih obrazaca protiv kojih se bune, ova predstava istražuje vrste ponašanja kojima kapitalistički model služenja danas dolazi u krizu pomoću različitih strategija neučinkovitih tijela.    

 režija: Saša Božić 
 dramaturgija: Nina Gojić 
 scena i kostimi: Zdravka Ivandija Kirigin 
 asistentica kostimografije: Mia Petranović 
 glazba: Damir Šimunović 
 izvode: Milica Manojlović, Nataša Kopeč, Andrej Kopčok 
 asistent režije: Dado Ćosić 
 dizajn plakata: Tina Ivezić   


Foto: Damir Žižić
(A.S.)
1. 4. 2016. 
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble