Urban Cult
Izložbe
marketing

Otvorenje izložbe "Custom made"

Galerija događanja u KC Pešćenica će od 14 travnja do 4. svibnja predstaviti rad intrigantne mlade akademske umjetnice Ane Horvat pod nazivom "Custom made". Otvorenje će biti 14. travnja u 19 sati.
Ana Horvat jedna je od intrigantnijih umjetnica mlađe generacije, čiji rad karakterizira dosljednost jednoj ideji - koju svakom izložbom pomno promišlja i razrađuje.

Novom izložbom ova akademska kiparica nastavlja nit priče koju vješto raspliće svakim projektom. I ovaj put je u fokusu interesa žensko tijelo i naša iskrivljena percepcija o njemu na Ani svojstven i autentičan način. Kao i u prvonagrađenom video-radu s izložbe “T-HT-nagrada” iz 2008. („Prije i poslije“), gdje je simulirala plastične operacije na krpenim lutkama ironizirajući današnju pošast televizijskih prikazivanja korekcijskih operacija, i na ovoj izložbi bavi se lutkama i njihovim tjelesnim transformacijama. Ali ovdje su glavni akteri upravo posjetitelji kojima su ponuđeni rastavljeni dijelovi lutaka da ih slobodno sastave i dovrše u najnemogućijim kombinacijama, prema vlastitim željama i afinitetima. Intervenirajući u radove,  posjetitelji postaju koautori izložbe. Time će se izložba prometnuti u pravu kreativnu radionicu pri čemu će svatko od posjetitelja imati utjecaja na njen finalni izgled, a cijeli projekt će zadobiti karakter performansa.
 
U svom cjelokupnom radu Ana Horvat sustavno istražuje pitanje tijela osvrćući se na dehumanizirajući i diskriminirajući odnos spram njega. Britka je to kritika suvremenog društva koje je, prema teoretičaru Guyu Debordu, postalo “društvo spektakla” gdje vladaju bizarne kreature sumnjivih intelektualnih sposobnosti. Autorica oštro i beskompromisno zasijeca u njega secirajući i propitujući na svoj duhovit, ali subverzivan način.
 
 Kroz luckastu igru sastavljanja lutaka svaki posjetitelj zapravo se suočava s vlastitim ukusom ili neukusom, željama, svojim projekcijama drugih ili sa skrivenim mračnim stranama i sitnim nastranostima. Tako zapravo otkrivamo što se kome sviđa: plavuše ili crnke, kosooke crnkinje ili pak androgeni hibridi s nekoliko grudi. Ovdje se otvara pitanje kako uistinu doživljavamo sebe, budući da ono što tražimo u partneru često govori o nama, našim željama ili nedostacima. Govori o  pokušaju nalaženja harmonije i samoostvarenja kroz drugu osobu.
 
Interaktivan pristup i praksu sudjelovanja publike na izložbi Ana Horvat već je koristila u ranijem projektu „Tabula rasa“ (Galerija SC, 2008.) gdje su posjetitelji mogli doraditi njene bijele stilizirane reljefe ljudskog lika. I ovdje uočavamo autoričinu tendenciju eksperimentu i transformaciji izložaka čiji završni izgled prepušta slučajnom odabiru pojedinaca koji su se zatekli na istom mjestu u određeno vrijeme. Upravo taj faktor nepredvidivosti i, naoko, luckasti pristup koji izokreće vrijednosti i poigrava se stereotipima čini Anin rad toliko aktualnim i šarmantno prepoznatljivim.  
 
Predgovor napisala: Ivana Gabrić
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble