Urban Cult
Izložbe
marketing

Izložba u Europskom domu

Imamo čast pozvati Vas na otvorenje izložbe pod naslovom "Wellcome Croatia, Willkommen Croatia, Benvenuti Croatia" Antonije Čačić i Spiralna energija EU zastave" Borisa Demura.
U utorak 10. rujna 2013. godine u 18 sati Europski dom Zagreb, Jurišićeva 1/I. Izložba će biti otvorena do 24. rujna 2013.

''Wellcome Croatia,  Willkommen Croatia, Benvenuti Croatia''  
Kad je Jean Monnet, francuski političar i ekonomist, jedan od glavnih kreatora i osnivača Europske unije, 9. svibnja 1950. potpisao s Robertom Schumanom, tadašnjim francuskim ministrom vanjskih poslova, dokument zvan „Schumanova deklaracija“, na temelju kojega je započeo proces oformljenja EU-a, izjavio je : „...kad bih ponovno trebao početi sve iznova, počeo bih s kulturom...“. Danas, nakon više od pet i pol desetljeća postojanja EU-a i njenog narastanja od prve dvije članice – Francuske i Njemačke, do današnjih 28, upravo ta Monnetova izjava dokazuje njegovu tadašnju dalekovidnost i sposobnost strateškog pogleda u budućnost.

U budućnost u kojoj, sad smo tome svjedoci, širenje Unije na sve europske države i njezino funkcioniranje kao mnogoljudne, multidržavne i multinacionalne zajednice prepune raznolikosti izaziva česte proboje najrazličitijih interesa. Uz to, izaziva nesigurnost i nedoumice; zabune i paradokse; ljutnje i nerazumijevanja. Jedino rješenje za uravnoteženje svih tenzija je postizanje kompromisa i uspostava međusobne komunikacije. Još je Monnet shvatio da je komunikacija, uspostavljena posredstvom kulture, ona koja je najbolja i najučinkovitija. To je vrlo dobro mogla iskusiti i Hrvatska, čiji put u članstvo EU nije bio ni lak, ni kratak, već mukotrpan, iscrpljujući i pun zapreka. Ali zapreke su se rješavale i zaobilazile ne jednom uz pomoć kulture i umjetnosti kao važnih sredstava komunikacije, jer njihov je jezik svima razumljiv i blizak. Jer je direktan, istinit – i nerijetko kritički britak.

Sad kad se desetgodišnja odiseja Hrvatske na putu u EU okončala, mas-mediji taj značajan događaj zabilježili su „po površini“, kao spektakl: osmijesima političara, porukama dobrodošlice, srdačnim rukovanjima. Vizualni ga umjetnici, međutim, bilježe malo drugačije - u duhu suvremene umjetnosti, koja se zavlači pod kožu stvarnosti, djelujući tako da zahvaća život po dubini i po širini. Zato ti umjetnici ponajbolje razumiju, odmah prepoznaju i bez zadrške reagiraju na događanja. Reagiraju upravo onako kako je ovom prilikom reagirala i ANTONIA ČAČIĆ: poprativši ulazak Hrvatske u EU ne pljeskom, euforijom i idealiziranim laskanjem, nego promišljenim vizualno- kritičkim komentarom. Kroz medij slikarstva postavljajući pitanja - o funkcioniranju vrijednosnih sustava i društvenih konvencija, o etičkim uvjerenjima, o društveno-političkim elitama, o idejama i idealima, a posebno o istinama, o kojima se govori „iskosa – ili se o njima šuti.    

Svoj autorski kritički komentar ovih događanja Antonia Čačić dala je u najnovijem ciklusu kojeg je nazvala ''Wellcome Croatia,  Willkommen Croatia, Benvenuti Croatia''.  Ciklus se sastoji od portreta političare koji su u procesu pregovora Hrvatske i EU odigrali odlučnu ulogu. Fizička stvarnost tu, međutim, nije doslovno prepisana, već je interpretirana i filtrirana kroz autoričinu osobnu vizualnu optiku. Tako nas s ovih Antonijih slika službeno pozdravljaju  moćni europski političari, smiješeći se namješteno „zaleđenim“, kurtoaznim osmijehom. Njihove fizionomije znane su i prepoznatljive, a nacionalna pripadnost podvučena bojama zastava njihovih država u pozadinama portreta. Ali tu prestaje i sav dodir s mimezisom, a kreće Antonijin vizualni jezik simbola i asocijacija. Kreće vizualni jezik groteske i ironije, kojim ona problematizira i komentira događanje. Aludirajući pritom, u kategorijama prostora i vremena, na postojanje različitih istina i različitih zbilja. Svoj autorski način komentiranja Antonija je osmislila kroz koncept heraldičko-veksilografskog odnosa portretne glave kao „grba“ i pozadine kao zastave, te tako na specifičan, promišljeno-simboličan način progovarajući o autoritetu vlasti moćnih zemalja EU. Koncept je poduprla i transformiranom percepcijom, koju je uz pomoć boje, svog glavnog medija, izmaknula iz područja realnosti i usmjerila u područje irealnoga i iluzivnoga. Njezina je boja time postala varljiva, bombardiranjem osjetila stalno mijenjajući dojam: tako je u jednom trenutku ona zasićena, snažna i energetski vibrantna, a u drugom transparentna i prosvijetljena.

Pritom dekontekstualizira postojeći sadržaj, unutar forme koju tek plošno ispunjava, čineći tako i likove plošnima, te ih tako svodeći na pojmove i metafore. A kao takvi, depersonalizirani i neprirodno crveni, s izrazom poput maske, ukočena osmijeha i prodorno-plavog, nadrealno-neugodnog pogleda, nagone nas da se zapitamo stoje li tu kao lice ili naličje nečega; kao ova naša, ili neka druga dimenzija; kao nešto što jest, ili nešto što će tek biti?!    
Višnja Slavica Gabout         

9. 9. 2013.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble