Urban Cult
Izložbe
marketing

Dvije izložbe u SC

Otvorenje izložbe „"P" (Personality / Possesion)“, autora Borka Vukosava, održat će se u Galeriji SC, u četvrtak, 21. veljače s početkom u 20 sati.
Iste večeri u isto vrijeme održat će se i otvorenje izložbe „Hertaforming“, umjetnice Ane Vuzdarić u potkrovlju Galerije SC. Izložbe su dio projekta „Oni dolaze…“.

Obje izložbe otvorene su do 28. veljače, u radnom vremenu Galerije SC - radnim danom od 12 do 20 te subotom od 10 do 13 sati.

Borko Vukosav / „P“ (Personality/Possession)
Postoji li stvarna veza između osobe i njezina intimnog prostora?

„P“ je serija diptiha s kojom dvije fotografije značenjski tvore cjelinu jedino ako se nađu jedna uz drugu. Ona predstavlja dvije teme povezane istom idejom.

Kao što osoba svojom osobnošću definira vlastiti životni prostor, slijedeći istu logiku životni prostor u seriji „P“ određuje osobu. Takva je veza stvarna, kauzalna i obilježena privatnom pričom.
Prvi dio diptiha, izveden u crno-bijeloj tehnici, studijski je portret osobe. Svaka je odabrana osoba fotografirana stojeći naga pri jednakom osvjetljenju, u kompozicijski isto određenom prostoru.

Drugi dio diptiha čine fotografije u boji koje prikazuju interijer ili eksterijer kao intimni životni prostor portretirane osobe. Odabir kreveta kao ključnog motiva nije slučajnost, baš kao ni izbor fotografije u boji kao tehnike. Krevet je najintimniji dio životnog prostora osobe, stoga je i fokus kompozicije bio usmjeren na njega i na objekte oko njega kao epitete.

Pitanje materijalnog statusa i bitnosti predmetnog vlasništva Borko Vukosav projicira na promatranje odnosa odabranih osoba i njihovih prostora pri čemu je nastala serija „P“.

Ana Vuzdarić / „Hertaforming“
Može li se biti muško, a biti žensko, odnosno može li se biti žensko, a biti muško? Samo je jedno pretapanje i jedna asocijacija uzrokovana podražajem tijela bila dovoljna u radu umjetnice Ane Vuzdarić nazvanom Hertaforming da postavimo navedeno pitanje. Jedan od načina na koji određujemo sami sebe, a time i dobrim dijelom vlastiti identitet jest jezik. Upravo se jezikom poigrala i autorica koja se od 2011. godine u svojim radovima bavi identitetom kroz medij jezika.

Hrvatski je, kao slavenski jezik, u dobroj mjeri u stanju uvjetovati identitet osobe jer je, kao i ostali slavenski jezici, jezik koji iskazuje rod, a sročnost, odnosno slaganje u rodu, broju i padežu gramatički je preduvjet točno i prihvatljivo konstruirane rečenice.

Identitet kroz medij jezika jedan je od osnova rada Ane Vuzdarić pod nazivom "Hertaforming" u kojem je otkriveno Hertino postojanje o kojem znamo samo i točno onoliko koliko je vidljivo i čitljivo iz fabriciranih pisama.

Jezikom u kojem ona postaje on kroz sjećanje zabilježeno rečenicom. Prisjećanje na prošlost Herte žene pretvara je u Hertu muškarca. No, jezikom spomenutih pisama ne dominira samo pitanje identiteta. Vuzdarić je u dobroj mjeri iskoristila potencijal hrvatskoga jezika u opisima vrlo opipljive tjelesnosti i materijalnosti gurajući time primatelja u sve njegove procjepe i gustiše ljepljivosti.

U radu je također djelomično oživljen i politički idiom sada već minulih vremena socijalizma te njegove kafkijanske procesne suludosti i surovosti izražene u jednom od dopisa u kojem se imaginarni Drugi inicijativni odbor bavi pitanjem protuzakonitih aktivnosti svojih glavnih protagonista – žena. Nota bene, autorica Ana Vuzdarić, svim propitivanjima unatoč, još uvijek je i sama žena.

18. 2. 2013.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble