Urban Cult
Izložbe
marketing

Retrospektivna izložba skulptura i crteža Branka Vlahovića

19. prosinca 2012. u 19.00 sati  u Tehničkom muzeju u Zagrebu otvara se izložba Branka Vlahovića "Retrospektiva".
Tridesetak godina nakon posljednje samostalne izložbe, lik i djelo hrvatskog kipara minimalistickog izricaja, Branka Vlahovica, u punom ce se sjaju prikazati na retrospektivnoj izložbi koja se u srijedu 19. prosinca otvara u zagrebackom Tehnickom muzeju.

Izložbu Vlahovicevih skulptura i crteža uvelicati ce predstavljanje umjetnikove monografije autora Guida Quiena i Darka Schneidera u izdanju Art Studija Obzori. Izložbom i hvalevrijednim pothvatom izdavanja umjetnikove monografije otvara se prostor za kriticku valorizaciju, jasniju kontekstualizaciju i afirmaciju lika i djela ovog ''umjetnika iz sjene'', kako ga cesto nazivaju kriticari i njegovi suvremenici.

Svi su pozvani na ovu jedinstvenu i vrijednu retrospektivu koja ce u galerijskom prostoru Tehnickog muzeja biti otvorena do 6. veljace 2013. godine.

Kipar Branko Vlahovic djelovao je u kontekstu minimalizma šezdesetih i sedamdesetih godina dvadesetog stoljeca, a godine 1975. održao je svoju najvecu i najvažniju izložbu u zagrebackom Tehnickom muzeju, prostoru u kojem se nakon gotovo cetiri desetljeca u srijedu 19. prosinca u 19 sati otvara njegova retrospektivna izložba skulptura, a istom ce se prilikom predstaviti i umjetnikova monografija. Po priznanju kriticara i suvremenika, Branko Vlahovic je bio ''umjetnik iz sjene'', samotnjak koji nije bio clanom neke likovne grupe niti se previše družio s generacijskim krugom istomišljenika, te je kao takav bio lako previdan pri kritickoj valorizaciji svoga djela, a posljedicno i slabo prepoznat od strane šire publike i ljubitelja umjetnosti. Cijenjeni povjesnicar umjetnosti Ješa Denegri jezgrovito je opisao Vlahovicev 'slucaj' izjavom: 'Nije laka cijena usamljenosti'.

Radovi ovog avangardnog kipara minimalisticke pripadnosti su cvrste kompozicije cistih geometrijskih oblika, strukturalno cisti i depersonalizirani, krasi ih egzaktna izvedba. Retrospektivna izložba u Tehnickom muzeju ce se osvrnuti na Vlahovicev rad kroz nekoliko razlicitih faza, od pocetne, figurativnije faze pa sve do konstruktivistickih tzv. 'celicnih katedrala' koje je umjetnik izradivao u suradnji s danas nepostojecim tvornicama Jedinstvo i TPK (Tvornica parnih kotlova).

Inženjerski aspekt realizacije Vlahovicevih djela, kao i spomenuta cinjenica da je u Tehnickom muzeju bila održana njegova najvažnija izložba 1975. godine, presudili su odluci da isti muzej bude domacin ove jedinstvene izložbe koja ce približiti lik i djelo ovog samozatajnog i iznimno intrigantnog umjetnika novim generacijama te otvoriti prostor za primjereno vrednovanje Vlahovicevog opusa. Izložbu su priredili Art Studio Obzori i Tehnicki muzej, autori postava su Guido Quien i Maša Milovac. Guido Quien je odabrao djela za retrospektivu.

Izložbu ce uvelicati predstavljanje umjetnikove monografije autora Guida Quiena i Darka Schneidera u izdanju Art Studija Obzori. Guido Quien je povjesnicar umjetnosti, nekadašnji dugogodišnji kustos u Muzeju za umjetnost i obrt te nekadašnji ravnatelj Fundacije Ivana Meštrovica. Darko Schneider je povjesnicar umjetnosti, nekadašnji dugogodišnji kustos Moderne galerije u Zagrebu, ujedno i autor brojnih monografija, medu kojima se nalaze i one Krste Hegedušica i Antuna Motike. Urednica i dizajnerica monografije je Ana Labudovic, graficka dizajnerica koja se bavi urednickim i istraživackim poslovima te je do sada izdala tri knjige: Color in Graphics (maomao Publications za PageOne, 2008.), The Field Guide for Graphic Designers (maomao Publications za Rockport i Promopress, 2009.), te Branko Vlahovic: Monografija (Art Studio Obzori, 2012.).
Branko-Vlahovic-250px.jpg
O Branku Vlahovicu:
Branko Vlahovic roden je 1924. godine u Bjelovaru, umro je 1979. u Zagrebu od posljedica prometnog udesa. Smrt je naprasno prekinula iznimno intrigantan opus ovog 'covjeka krhkog zdravlja i kipara odlucnog reza', umjetnika samotnjaka koji je diplomirao 1951. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu te je pohadao specijalku kod profesora Frana Kršinica do 1953. Po završetku Akademije boravio je na tromjesec?nom studijskom boravku u Parizu, gdje se ponovo vratio na dvomjesecni boravak 1979. godine.

Nakon što je neko vrijeme radio kao ucitelj, krajem pedesetih godina odlucuje se na iskljucivo umjetnicko djelovanje – kiparstvo i život od kiparstva. Ranu razvojnu fazu obilježava figurativno kiparstvo koje u kasnijim fazama u potpunosti napušta te se okrece apstraktnim oblicima. Prvu samostalnu izložbu Branko Vlahovic imao je 1967. godine u Likovnom studiju Moderne galerije u Zagrebu. Na toj izložbi više nije bilo ni traga figuri niti asocijaciji. Izložio je apstraktne drvene skulpture i reljefe, pravilne, cetvrtaste, geometrijske konstrukcije koje su podsjecale na arhitektonske makete što je i sam potvrdio izjavom da se arhitektonsko-estetsko iskustvo u njemu sublimiralo u skulpturu. Objektiviziranjem forme, Vlahovicevi su radovi poprimali industrijske oblike, što ga je posljedicno odvelo i dizajnu, no nije se rado njime bavio, vec mu je pribjegavao iz egzistencijalnih razloga.

Monografska izložba u Tehnickom muzeju 1975. godine donijela je Vlahovicu puniji odjek. Od te izložbe Branko Vlahovic je bio znatno ucestalije zastupljen na znacajnijim, tematskim i problemskim, izložbama. Vlahoviceva posljednja samostalna izložba skulptura i crteža održana je u zagrebackoj galeriji Karas 1978. godine, dok je Gliptoteka HAZU, u Zagrebu 1981. godine priredila posthumnu retrospektivu Branka Vlahovica. Izložbom Minimalizam u Jugoslaviji, 1983. godine, teoreticar i kustos Marijan Susovski je definirao umjetnost Branka Vlahovica. Izborom u tu problemsku izložbu, kao i tekstom u predgovoru, ali i s pet biranih reprodukcija, Susovski je jasno vrednovao tog kipara te odlucno potvrdio njegovu minimalisticku pripadnost.

11. 12. 2012.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble