Urban Cult
Izložbe
marketing

Otvorenje izložbe Sanje Rotter

U kulturnom klubu O'grada 25. 10. u 20 sati (Trg siječanjskih žrtava 8) održati će se otvorenje prve samostalne izložbe već afirmirane dizajnerice Sanje Rotter, te njezinog brenda Woodoir.
Uz izuzetnu mladu umjetnicu kao i uvijek dočekuje vas uobičajena vesela O'gradina procedura sastavljena od pozdravnih kratkih govora i podužeg čašćenja, te vrhunaravne tombole od čijeg će vam sadržaja, već sad rasti zazubice.

Dobrodošli potrošiti izuzetni četvrtak u O'gradi od 20 sati!!!  

Sanja Rotter rođena je 1985. u Zagrebu. Nakon Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, završila je magistarski studij na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Svoje proizvode izlagala je na zagrebačkom Danu D, Ljubljana Month of Design i beogradskom Mikser festivalu. Sudjelovala je u dizajnerskim radionicama Re:pair, Extra/ordinary design, Špancirfest, Radionica mozaika iz drva - Terrapanonica...

Najvažnije osvojene nagrade uključuju Nagradu hrvatskog dizajnerskog društva za najbolji studentski koncept u 2011.-12. za magistarski rad "Wood: Material/Intangible (Materijalne i nematerijalne vrijednosti drva) te priznanje žirija za Relationshit bombonijeru, za novi suvenir Muzeja prekinutih veza - u timu s fotografkinjom Tarnom Putinom. Bavi se dizajnom namještaja od drva (serija Woodoir), dizajnom nakita (Woodoir Noir) te raznim drugim projektima i radionicama.

Izložba ostaje otvorena do 20. 11. 2012.            
Predgovor prof. Damira Bralića   'Nepoznato drvo'  

Sanja o drvu

'Ljudi su tisućljećima koristili drvo u najrazličitije svrhe, prvenstveno kao gorivo ili kao konstruktivni materijal za izradu kuća, alata, oružja, oruđa, namještaja, ambalaže, umjetničkih djela, papira... To je materijal koji se može pronaći u svim kulturama, od najrazvijenijih do onih primitivnih. 

Značajka drveta je prirodna ljepota njegove strukture nastale rastom i razvojem stabla. Varijacija boja, kao i kod ljudske kože, kreće se od potpuno svijetle, preko crvenkaste do gotovo crne. Ta je struktura jedinstvena i neponovljiva kod svakoga pojedinog stabla – dva ista predmeta izrađena od drva nikad neće biti potpuno jednaka, kao što ne postoje dva čovjeka s istim otiskom prsta. Unatoč razvoju novih tehnologija, otkriću novih, umjetnih ili djelomično umjetnih materijala, nas još uvijek fascinira nešto prirodno, elementarno i praiskonsko – poput igre plamena vatre koju čovjek 21. stoljeća, unatoč svim vizualnim senzacijama na televiziji, ekranu računala ili kinoprojekciji u 3d tehnologiji, još uvijek gleda pomalo hipnotiziran. Gledajući snažno, reprezentativno stablo u šumi, svjesni smo stvaralačke i obnavljajuće snage Zemlje, koje smo i sami dio. Materijal iz stabla nastao je procesom rasta koji traje više desetaka ili stotina godina. Taj je proces neusporediv s bilo kojim industrijskim procesom dobivanja nekog materijala. Stvaranje, rast, život, smrt i obnova etape su tog procesa, koji je i naš životni put.'

Opiranje propadanju i toliko ljudsko neprihvaćanje prolaznosti...

Na ovaj način Sanja opisuje svoju fascinaciju drvom. Na izložbi su predstavljeni rezultati Sanjinog višegodišnjeg eksperimentiranja u ovom materijalu. Početak njenog interesa za drvo veže se uz seriju namještaja 'Woodoir'. Prvo kao tema magistarskog rada, a sada izvor stalne preokupacije. Magistarski rad o četiri godišnja funkcionira kao spiritualna kontemplacija na temu analogije života čovjeka i drva. Kroz drvo Sanjin dizajn ima snažni spoznajni potencijal. To je vrlo poučna pripovijest o nama samima, životnim fazama i našem životnom putu. Štorija je vrlo optimistična, kroz svaku od tih faza drvo kao adute izvlači neke od svojih karakteristika i pokazuje se u najboljem svjetlu. Jedan od artefakata iz te serije je stol 'Zima' izrađen od hrasta starog i do nekoliko tisuća godina koje je izvađeno s dna rječnog korita gdje je kemijskim reakcijama, bez prisustva zraka, potamnilo poprimivši crnu boju. Abonos, crni dub je mumifikacija živog organizma, konzervirana bez prisustva kisika za budućnost. Za neku buduću funkciju. Opire se prolaznosti u želji za nekim novim životom.
Kaos ili sretan trenutak?

Pod izlikom upotpunjavanja budžeta Sanja od drva kreira i autorski nakit – 'Woodoir Noir'. Ovdje kao da se radi o njenom osobnom hvalospjevu ovom materijalu i njegovoj obradi. Pažljivo odabran materijal, tekstura, boja prolazi kroz proces oblikovanja koji je uvijek nov, neočekivan i uzbudljiv te završava, kako sama iskreno i istinito kaže: 'kad skužim da je nakit gotov!'. Nepretencioznost i 'živ' proces nastanka ovog nakita osvaja svojom neposrednošću i izravnošću. Mada Sanja jako dobro poznaje genezu, porijeklo i karakteristike materijala u kojem radi, u svoje drvene broševe i prstenje ponekad ugrađuje i anonimni drveni komadić kojeg naziva 'nepoznato drvo'. Rezultat je spoj tisućljetnog abonosa, drva poznatog porijekla i radioaktivnim izotopom određene starosti – koji kao da zna sve o svemu i kao da je s nama oduvijek – s komadićem slučajno pronađenog drva na podu radionice, sobe, ulice, parka. Rješenje – koje često karakterizira potpuna formalna dorečenost kompozicije i vrlo precizno-mehanička dorada – nosi klicu namjerne zavodljive nedorečenosti i mistike. Sitni i zaigran odjek vjere u život, vječno neodrastanje, prihvaćanja slučajnosti i sretnog trenutka. 
'Uradi sam'

DIY ili 'Uradi sam' jedan je od osnovnih projektantskih principa koji Sanja proklamira. Njeni radovi nastaju u potpunom dizajnerskom učesništvu i predanosti. Sanja prati proizvod od faze inspiracije, preko skica, predmodela do manualne i strojne finalizacije konačnog produkta u radioničkom okruženju. Osim užitka stalnog dodira s materijalom njeno suočavanje i osobni angžman s izradom vlastitih proizvoda dijelom je i borba nametnuta hrvatskim kontekstom ruinirane drvne industrije i slabog investiranja u dizajn. Strategija samoinicirane proizvodnje posljednjih godina je uzela maha i pozala se učinkovitom u očuvanja gole egzistencije i mentalnog zdravlja hrvatske dizajnerske zajednice. Radi se o osvajanju prostora za osobni bunt i prkos u isčekivanju (ali i aktivnoj izgradnji) boljih dana za hrvatski industrijski dizajn, hrvatsko drvo i nas ljude općenito.

22. 10. 2012.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble