Urban Cult
Izložbe
marketing

Rebecca Horn u Mariboru

Po prvi put u Sloveniji i široj regiji predstavlja se svjetski poznata njemačka umjetnica Rebecca Horn, koja će ekskluzivno za UGM (Umetnostna galerija Maribor) i EPK predstaviti izbor svojih najpoznatijih djela.
1.jpg
Umjetnica će prema vlastitom izboru u izložbu uključiti instalacije, mehanizirane skulpture i crteže. Na izložbi će sudjelovati i gostujući umjetnici koji sa svojim vizualno atraktivnim i tehnološki zapanjujućim eksponatima predstavljaju jedno od najuzbudljivijih područja suvremene vizualne umjetnosti. Uz samu izložbu, u rujnu će se održavati i bogat prateći program u koji će biti uključen razgovor s Rebeccom Horn, projekcija njezinih filmova u Kinu Udarnik, glazbeni performansi, radionice s gostujućim umjetnicima i literarna večer s poznatim gostima Joachimom Sartoriusom, Rodom Menghamom i Tomažom Šalamunom.
2.jpg
Na otvorenju izložbe u petak, 28. rujna 2012.g. u 19.00 sati nastupili su posebni gosti, saksofonist i skladatelj Hayden Chisholm i performativni umjetnik Antonio Paucar. Njihova je djela odabrala Rebecca Horn, i to skulpture, objekte, instalacije i crteže u različitim tehnikama. Osnovni naglasak izložbe je dijalog između umjetničkih djela koji će se odražavati u sadržajnim, materijalnim, formalnim i zvučnim poveznicama. One će u tijek izložbe unijeti svojevrsnu dinamiku i uspostaviti iznimno zvučno iskustvo.

Izložba je nastala u koprodukciji UGM-a, ifa/Institut für Auslandsbeziehungen e. v. i Instituta Maribor 2012/Terminal 12 te u suradnji s Goethe-Institutom Ljubljana.

Gostujući umjetnici: Matthias Deumlich, Ali Kaaf, Antonio Paucar, Jakob Schaible, Markus Wüste, posebni gosti: Hayden Chisholm, Yang Lian, Rod Mengham, Joachim Sartorius, Tomaž Šalamun
Produkcija: Institut für Auslandsbeziehungen e. V. (ifa)
Inicijator: Goethe-Institut Ljubljana
Koprodukcija: MARIBOR 2012 – Evropska prestolnica kulture, Umetnost zmeraj zmaga / Terminal 12.
rebecca horn.jpg
Rebecca Horn započela je svoj umjetnički put u sedamdesetim godinama 20. stoljeća i u četiri desetljeća stvorila impresivan umjetnički opus koji uključuje performanse, filmove, skulpture, instalacije u prostoru, crteže i fotografije. Prepoznatljiva odlika njezina rada je izrazito precizna i tehnička funkcionalnost, pomoću koje umjetnica predstavlja svoje skulpture i redoslijede pokreta koje one izvode u prostoru. Teme koje se najčešće pojavljuju u djelima Rebecce Horn su seksualnost, ranjivost čovjeka i emocionalna krhkost, što ilustrira bogatstvo i kompleksnost njezina rada.

U prvim performansima, produžecima tijela (Körper-Extensionen), istraživala je ravnotežu između tijela i prostora, a u kasnijim djelima ljudsko je tijelo zamijenila kinetičkim skulpturama koje u potpunosti započinju svoj život.
3.jpg
Noviji radovi određuju prostore i kroz njih režu s refleksijama zrcala, svjetlom i glazbom. Fizičkim iskustvima njezinih performansa s produžecima tijela, maskama i objektima od perja u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća uslijedile su prve kinetičke skulpture koje je predstavila u svojim filmovima, npr. Pernata zatvorska lepeza (The Feathered Prison Fan) u filmu Der Eintänzer (1978.) ili Paun stroj (Die Pfauenmaschine) u filmu La Ferdinanda (1981.). U UGM-u će biti izloženi pernati kinetički objekti, kao što su npr. Pernata krila (Federflügel, 1992.) i Veliki pernati bicikl (Großes Federrad, 1997.). Sastoje se od perja i metalne konstrukcije koji u pokretu stvaraju dojam krhkosti i nedostižnosti.
5.jpg
U kasnim sedamdesetim i ranim osamdesetim godinama Rebecca Horn prestaje s radom na umjetnosti koja u središte postavlja tijelo te se sve više posvećuje pripovjednim djelima, a sve češće zalazi i u filmske vode. Najprije je filmom samo dokumentirala svoje performanse, a postupno ga je razvijala u potpuno novo stvaralačko područje te je snimila više dugometražnih filmova. Vezu između kiparstva i filma, koja i ubuduće ostaje ključni element njezina rada, istražuje u više izloženih djela, npr. u Vrijeme prolazi (Time Goes By, 1990./91.), koji se sastoji od 40.000 metara razvijenog holivudskog filma, termometara, dalekozora i bakrenih zmija predstavljenih u mehaniziranoj instalaciji, hommageu tragikomičaru Busteru Keatonu, čije su cipele postavljene u središte instalacije. Još jednu, ovaj put ne toliko ozbiljnu stranu rada Rebecce Horn, predstavlja instalacija Ranjeno kamenje (Wounded Stones, 1997.) – kamenje u koje se zabadaju noževi krvare i ostavljaju krvave mrlje na zidu.
6.jpg
U osamdesetim i devedesetim nastale su ogromne instalacije inspirirane mjestima s političkim nabojem i povijesnim značenjem koje su im istodobno posvećene, na primjer Toranj bezimenih (Turm der Namenlosen, 1994.) i Koncert za Buchenwald (Konzert für Buchenwald, 1999.). Jedan od ključnih elemenata tih instalacija su mehanizirani instrumenti koji sviraju sami, npr. violine, violončela i bubnjevi koji pritom posreduju zvučno iskustvo određenog prostora. Više takvih glazbala bit će uključeno u izložbu u UGM-u. Glazbeni instrumenti koji predstavljaju dio instalacije otvaraju zvučnu dimenziju rada Rebecce Horn, koja je nedavno nadgrađena vokalnim i instrumentalnim kompozicijama Haydena Chisholma. Riječ je o skladbama koje se svojom suptilnošću i krhkošću povezuju s instalacijama te ciljaju na neizgovorljivo.
9.jpg
Rebecca Horn (1944.) izlagala je u mnogobrojnim vodećim muzejima i galerijama po Europi i SAD-u, a između ostalog je imala samostalne izložbe u prostorima: Staatliche Kunsthalle, Baden-Baden (1981.), M.O.C.A., Los Angeles (1990.), Guggenheim Museumu, New York (1993), Stedelijk Van Abbemuseumu, Eindhoven (1993.), Nationalgalerie, Berlin (1994.), Serpentine Gallery, London (1994.), Tate Gallery, London (1994.), Kunsthalle Wien, Beč (1994.), Kestner Gesellschaft, Hannover (1997.), Carré d’Art, Nimes (2000.) i K20, Düsseldorf (2005.).

Njezina su djela uvrštena u zbirku Tate Modern gdje su izložena u dva prostora. Rebecca Horn je izlagala na više važnih međunarodnih izložbi, kao što su npr. Sculptur Project, Munster (1997., 1999.), Documenta, Kassel (1986.) i ROSC ’88, Dublin.

Za svoj rad je dobila mnogobrojna priznanja i nagrade, među kojima posebno treba izdvojiti Documenta Prize (1986.), US Carnegie Prize (1988.), Performing Oscar Wilde (1988.), Carski prsten grada Goslar (1992.), Barnett and Annalee Newman Award (2004.), Hans-Molfenter-Preis, Stuttgart (2005.), Piepenbrock Preis für Skulptur, Berlin (2006. ), Alexej von Jawlensky-Preis der Landeshauptstadt Wiesbaden (2007.), Alice Salomon Poetik Preis, Berlin (2009.), Hessischer Kulturpreis, Wiesbaden (2010.), Premium Imperiale, Tokyo (2010.) i Grande Médaille des Arts Plastiques, Académie d’Architecture de Paris (2011.). Do 2009. godine radila je kao profesorica na berlinskoj likovnoj akademiji. Živi i radi u Parizu i Berlinu.

30. 9. 2012.
Marketing
marketing
Tražiš Posao?
Ponuda
Poslova!

jooble